Now showing items 1-3 of 3

  • L’expérience d’adultes ayant vécu l’unschooling : une approche phénoménologique 

    The experience of adults who were “unschooled”: a phenomenological approach
    La experiencia de los adultos que han vivido la unschooling : un enfoque fenomenológico
    Gaudreau, Joëlle; Brabant, Christine (Université de Sherbrooke. Faculté d'éducation, 2021-01-13)
    Pour mieux comprendre l’expérience de l’unschooling, des entretiens en profondeur non directifs avec cinq adultes québécois l’ayant vécue ont été menés selon une approche phénoménologique, révélant les perceptions de leur vécu éducatif et de leur ...
  • Home education in Quebec : family first 

    Brabant, Christine; Bourdon, Sylvain; Jutras, France (Routledge, 2003)
    In Canada, until now, no studies have focused on the practice of home education in the francophone province of Quebec. While the home-educating population in that province is tangible, it has remained largely unknown. Quebec’s distinctive character ...
  • The intervention strategies of resource persons monitoring home education : a typology and a questionnaire 

    Brabant, Christine (Routledge, 2021-12-13)
    In Quebec (Canada), a new normative framework and the COVID-19 pandemic have precipitated the hiring, by the ministry of education, of at least a hundred new resource persons to monitor home education. According to international writings, these ...