Now showing items 1-4 of 4

  • Des modes d’interaction au cœur de la mise en œuvre d’une évaluation formative informelle 

    Morrissette, Joëlle (Université de Sherbrooke. Faculté d'éducation, 2015-03-17)
    Cet article rend compte d’une recherche qui a documenté les façons par lesquelles se réalise l’évaluation formative non instrumentée dans l’interaction entre l’enseignant et les élèves au cours des activités en classe. Plus précisément, elle s’est ...
  • Formative assessment : revisiting the territory from teacher’s point of view 

    Morrissette, Joëlle (McGill University, Faculty of Education, 2011)
    This research documented the know-how of five elementary-school teachers regarding formative assessment, working from their point of view on the question. Group interviews gave them the opportunity to negotiate their “ways of doing things,” by ...
  • Modos de interacción como fundamento en la realización de una evaluación formativa no instrumentada 

    Types of interactive dynamics in the implementation of non-written formative assessment
    Modos de interação como fundamento da realização de uma avaliação formativa não-instrumentada
    Morrissette, Joëlle (Universidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades, 2015)
    El presente artículo da cuenta de una investigación que documentó las formas en las que se realiza la evaluación formativa no instrumentada en el marco de la interacción entre el profesor y los alumnos durante las actividades en clase. Más precisamente, ...
  • Une perspective interactionniste : un autre point de vue sur l’évaluation des apprentissages 

    An interactionist perspective : an alternative approach to learning assessment
    Morrissette, Joëlle (Association internationale des sociologues de langue française, 2010)
    This article aims to show the usefulness of drawing from sociology to conduct research in the field of education. Specifically, it discusses the contribution of an interactionist perspective in understanding the objects attached to student learning ...