Liens externes
  • Répertoires
  • Facultés
  • Bibliothèques
  • Plan campus
  • Sites A-Z
  • Mon UdeM
    • Portail Mon UdeM
    • Mon courriel
    • StudiUM
Dessin du pavillon Roger Gaudry/Sketch of Roger Gaudry Building
Site d'accueil de l'UniversitéSite d'accueil de l'UniversitéSite d'accueil de l'Université
Papyrus : Dépôt institutionnel
Papyrus
Dépôt institutionnel
Papyrus
    • français
    • English
  • français 
    • français
    • English
  • Ouvrir une session
  • français 
    • français
    • English
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil
  • Faculté des sciences de l'éducation
  • Faculté des sciences de l'éducation – Travaux et publications
  • Voir le document
  •   Accueil
  • Faculté des sciences de l'éducation
  • Faculté des sciences de l'éducation – Travaux et publications
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mon compte

Pour soumettre un document ou s'abonner à des alertes courriels
Ouvrir une session
Nouvel utilisateur?

Parcourir

Tout PapyrusCommunautés et CollectionsTitresDates de publicationAuteursDirecteurs de rechercheSujetsProgrammesAffiliationIndex des titresCette collectionTitresDates de publicationAuteursDirecteurs de rechercheSujetsProgrammesAffiliationIndex des titres

Statistiques

Données d'utilisation
Afficher les métadonnées
Permalien: http://hdl.handle.net/1866/24730

The perceived contribution of early-career researchers to research production in nordic higher education systems

Article [Version acceptée]
Vignette
Bégin-Caouette et al 2018 - Perceived contribution of ECRs.pdf (337.6Ko)
Fait partie de
Higher education policy ; vol. 33, no 4, p. 777-798.
Éditeur(s)
Springer
2018-11-21
Auteur(s)
Bégin-Caouette, Olivier
Jansson, Joel
Beaupré-Lavallée, Alexandre
Affiliation
  • Université de Montréal. Faculté des sciences de l'éducation
Mots-clés
  • Early-career researchers
  • Academic research production
  • Nordic higher education systems
  • Casualisation
  • Doctoral students
  • Postdoctoral researchers
Résumé(s)
In the global race for academic prestige, early-career researchers (ECR) play a pivotal role in countries’ research production. The objective of this paper is to analyse the perceived contribution of ECR to research production in Nordic higher education systems (HES). Based on 56 interviews with actors from different organizations in the Danish, Finnish, Norwegian and Swedish HES, the thematic analysis suggested the contribution of doctoral students and postdocs was essential, yet there was no convergence in actors’ perspective regarding the contribution of other contract-researchers. The global theme “casualisation” linked organising themes and explained the underlying dynamics between ECRs and the research production process.
Autre(s) localisation(s)
https://doi.org/10.1057/s41307-018-0125-5
Collections
  • Faculté des sciences de l'éducation – Travaux et publications [139]

DSpace software [version 5.8 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire
Certificat SSL / SSL Certificate
les bibliothèques/UdeM
  • Urgence
  • Offres d'emploi
  • Mon courriel
  • StudiUM
  • iTunes U
  • Nous écrire
  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Fils des nouvelles UdeM
 

 


DSpace software [version 5.8 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire
Certificat SSL / SSL Certificate
les bibliothèques/UdeM
  • Urgence
  • Offres d'emploi
  • Mon courriel
  • StudiUM
  • iTunes U
  • Nous écrire
  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Fils des nouvelles UdeM