Browsing Faculté des arts et des sciences – Département de psychologie - Travaux et publications by Author "Proulx, Michelle"
Now showing items 1-4 of 4
-
Collaborative research and knowledge translation on road crashes in Burkina Faso : the police perspective 18 months on
Dagenais, Christian; Proulx, Michelle; Mc Sween-Cadieux, Esther; Nikiema, Aude; Bonnet, Emmanuel; Ridde, Valery; Somé, Paul-André (BMC, 2021-01-06)In this commentary, we present a follow-up of two articles published in 2017 and 2018 about road traffic crashes, which is an important public health issue in Africa and Burkina Faso. The first article reported on a research project, conducted in ... -
Conditions d’utilisation du référent ÉKIP et de sa plateforme numérique pour favoriser la santé, le bienêtre et la réussite éducative des élèves du Québec
How to use the ÉKIP reference framework and its digital platform to promote the health, well-being and educational success of Québec students = Condiciones de uso del referente ÉKIP y de su plataforma digital para favorecer la salud, el bienestar y el éxito escolar de los alumnos de Québec
Dagenais, Christian; Proulx, Michelle; Gingras, Marie-Eve (Revue des sciences de l’éducation, 2023-06-15)Par l’entremise de sa plateforme numérique, le référent ÉKIP est accessible aux professionnel⋅le⋅s du Québec des réseaux de l’éducation et de la santé et des services sociaux qui s’impliquent dans la promotion de la santé en milieu scolaire pour la ... -
L’enseignement à distance en temps de pandémie : au-delà des difficultés, une opportunité d’innovation
Dagenais, Christian; Proulx, Michelle; Hot, Aurélie (Équipe RENARD, 2021-11-15)Éditorial du volume 5, numéro 1, de la Revue francophone de recherche sur le transfert et l'utilisation des connaissances. -
Using digital platforms in schools for prevention and health promotion : a scoping review
Dagenais, Christian; Proulx, Michelle; Mc Sween-Cadieux, Esther (Paris scholar publishing, 2022-03)Objective: Digital platforms for prevention and health promotion (PHP) are now, more than ever, available for use by school professionals, including teachers. However, little is known about what motivates them to use such platforms. A scoping review ...