Effet du modelage et du facilitateur procédural sur le recours à l'organisateur graphique et sur la performance d'élèves en difficulté lors de l'apprentissage par la lecture
dc.contributor.advisor | Cartier, Sylvie C. | fr |
dc.contributor.author | Fournier, Marie-Hélène | fr |
dc.date.accessioned | 2012-05-28T13:56:34Z | |
dc.date.available | 2012-05-28T13:56:34Z | |
dc.date.issued | 2009-04-16 | fr |
dc.date.submitted | 2008 | fr |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/8114 | |
dc.subject | Apprentissage par la lecture | fr |
dc.subject | Intervention | fr |
dc.subject | Modelage | fr |
dc.subject | Facilitateur procédural | fr |
dc.subject | Stratégies cognitives | fr |
dc.subject | Organisateur graphique | fr |
dc.subject | Secondaire | fr |
dc.subject | Difficulté d'apprentissage | fr |
dc.subject | Reading to learn | fr |
dc.subject | Intervention | fr |
dc.subject | Modeling | fr |
dc.subject | Procedural facilitator | fr |
dc.subject | Cognitive strategies | fr |
dc.subject | Graphic organizer | fr |
dc.subject | High school/Middle school | fr |
dc.subject | Learning difficulties | fr |
dc.title | Effet du modelage et du facilitateur procédural sur le recours à l'organisateur graphique et sur la performance d'élèves en difficulté lors de l'apprentissage par la lecture | fr |
dc.type | Thèse ou mémoire / Thesis or Dissertation | fr |
etd.degree.discipline | Sciences de l'éducation (Psychopédagogie) | fr |
etd.degree.grantor | Université de Montréal | fr |
etd.degree.level | Maîtrise / Master's | fr |
etd.degree.name | M.A. | fr |
dcterms.description | Mémoire numérisé par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal. | fr |
dcterms.language | fra | fr |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.