Liens externes
Directories
Faculties
Libraries
Campus maps
Sites A to Z
My UdeM
My UdeM Portal
My email
StudiUM
Search in :
Toggle navigation
Papyrus
: Institutional Repository
Papyrus
Institutional Repository
Papyrus
français
English
English
français
English
Login
English
français
English
Login
Toggle navigation
View Item
Home
Faculté des sciences de l'éducation
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
View Item
Home
Faculté des sciences de l'éducation
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search Papyrus
Search this Collection
My Account
To submit an item or subscribe to email alerts.
Login
New user?
Browse
All of Papyrus
Communities and Collections
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
This Collection
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
Statistics
View Usage Statistics
Show metadata
Permalink :
https://doi.org/
1866/8005
Effet d'une approche par le jeu sur l'apprentissage du répertoire mémorisé chez des élèves de deuxième année primaire
Thesis or Dissertation
Juteau_Marie_Christine_2007_memoire.pdf (4.816Mb)
2007 (degree granted: 2007-06-07)
Author(s)
Juteau, Marie Christine
Advisor(s)
Poirier, Louise
Level
Master's
Discipline
Sciences de l'éducation (Didactique)
Keywords
Apprentissage du calcul
Learning process of arithmetic
Approche par le jeu
Approach through a game
Interactions sociales
Social interactions
Répertoire mémorisé
Memorized repertory
Socioconstructivisme
Social constructivism
Note(s)
Mémoire numérisé par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal.
Collections
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
[693]
Thèses et mémoires électroniques de l’Université de Montréal
[19431]