Recherche
Voici les éléments 1-10 de 47
Postsecondary pathways among second-generation immigrants of haitian origin : a Montreal CEGEP case study
(2016-10-05)
Les élèves issus de l’immigration réussissent généralement bien au postsecondaire. Toutefois, des recherches récentes font état de différences préoccupantes selon les groupes lorsqu'il s'agit de la diplomation postsecondaire ...
The perceived impact of eight systemic factors on scientific capital accumulation
(Springer, 2019-11-14)
In the global academic capitalist race, academics, institutions and countries’ symbolic power results from the accumulation of scientific capital. This paper relies on the perspectives of system actors located at the ...
E-Learning culture : operationalization of a systemic model to support ICT-Integration in pre-service teacher trainers’ practice
(2017-05-17)
Le développement professionnel des enseignants a longtemps été identifié comme essentiel à la réussite de l'adoption des TIC en éducation (BECTA, 2009). Des programmes de formation efficaces sur les TIC pour le développement ...
Home education in Quebec : family first
(Routledge, 2003)
In Canada, until now, no studies have focused on the practice of home education in
the francophone province of Quebec. While the home-educating population in that
province is tangible, it has remained largely unknown. ...
Teaching, research and the Canadian professoriate : findings from the 2018 APIKS survey
(2020)
This paper presents the Canadian findings from the 2018 APIKS study focusing on the
teaching-research nexus. The online, bilingual survey was administered to full-time professors at 64
provincially-funded universities ...
Perceived Academic Achievement and Social Integration in the Context of Social Software : a Comparative Study on Canadian and Chinese University Students
(2018-10-17)
Aujourd’hui, les logiciels sociaux sont très populaires parmi les étudiants universitaires
en Amérique du Nord (par exemple, Facebook et Twitter) et en Chine (par exemple, QQ, WeChat
et Sina Weibo). Ces logiciels sont ...
Historical Consciousness and the Construction of Inter-Group Relations: The Case of Francophone and Anglophone History School Teachers in Quebec
(2010-01-07)
Cette thèse s’intéresse aux effets de la conscience historique sur les négociations de l’ethnicité et la structuration des frontières intergroupes chez les enseignants d’histoire nationale au Québec. L’ambiguïté de dominance ...
The effects of teacher training on foreign language preservice teachers' beliefs : the case of oral corrective feedback
(2017-09-20)
L'objectif de cette étude est de contribuer à explorer le changement dans les représentations des enseignants quant à la rétroaction corrective (RC), et ce, afin de mieux informer les programmes de formation des enseignants. ...