Liens externes
  • Répertoires
  • Facultés
  • Bibliothèques
  • Plan campus
  • Sites A-Z
  • Mon UdeM
    • Portail Mon UdeM
    • Mon courriel
    • StudiUM
Dessin du pavillon Roger Gaudry/Sketch of Roger Gaudry Building
Site d'accueil de l'UniversitéSite d'accueil de l'UniversitéSite d'accueil de l'Université
Papyrus : Dépôt institutionnel
Papyrus
Dépôt institutionnel
Papyrus
    • français
    • English
  • français 
    • français
    • English
  • Ouvrir une session
  • français 
    • français
    • English
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil
  • Faculté de médecine
  • Faculté de médecine – Travaux et publications
  • Voir le document
  •   Accueil
  • Faculté de médecine
  • Faculté de médecine – Travaux et publications
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mon compte

Pour soumettre un document ou s'abonner à des alertes courriels
Ouvrir une session
Nouvel utilisateur?

Parcourir

Tout PapyrusCommunautés et CollectionsTitresDates de publicationAuteursDirecteurs de rechercheSujetsProgrammesAffiliationIndex des titresCette collectionTitresDates de publicationAuteursDirecteurs de rechercheSujetsProgrammesAffiliationIndex des titres

Statistiques

Données d'utilisation
Afficher les métadonnées
Permalien: http://hdl.handle.net/1866/23904

Canadian high school coaches’ experiences, insights, and perceived roles with sport-related concussions

Article [Version acceptée]
Microsoft Word
Caron et al., Coaching-concussion ms, July 11, 2015.docx (83.20Ko)
Fait partie de
International sport coaching journal ; vol. 2, no 3, p. 285-297.
Éditeur(s)
Human kinetics
2015
Auteur(s)
Caron, Jeffrey
Bloom, Gordon A.
Bennie, Andrew
Affiliation
  • Université de Montréal. Faculté de médecine. École de kinésiologie et des sciences de l'activité physique
  • Institut universitaire sur la réadaptation en déficience physique de Montréal
  • Centre de recherche interdisciplinaire en réadaptation
  • Association canadienne de psychologie du sport
Mots-clés
  • Coaching science
  • Brain concussion
  • Qualitative research
  • Concussion education
  • Concussion-reporting
Résumé(s)
There is a need to improve concussion education and prevention efforts for youth athletes and those responsible for their care. The purpose of this study was to understand Canadian high school coaches’ insights and perceptions of concussions. Using a case study design, eight high school coaches were interviewed and the data were analysed using a hierarchical content analysis. Findings indicated that participants primarily acquired information about concussions through their own experiences as athletes and parents, and from reports in the sports media. The coaches’ felt their role with concussions was to teach athletes safety techniques during practices and competitions and to encourage them to accurately report their concussion symptoms. In addition, participants forwarded a number of recommendations to improve the dissemination of information to coaches. Results from this study will add to a limited body of concussion research with youth sport coaches. Participants’ insights provide researchers and clinicians with information about coaches’ perceived role with sport-related concussions.
Note(s)
Accepted author manuscript version reprinted, by permission, from International Sport Coaching Journal, 2015, 2, 285 -297 http://dx.doi.org/10.1123/iscj.2015-0022 © 2015 Human Kinetics, Inc.
Autre(s) localisation(s)
https://doi.org/10.1123/iscj.2015-0022
Collections
  • Faculté de médecine – Travaux et publications [475]

DSpace software [version 5.8 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire
Certificat SSL / SSL Certificate
les bibliothèques/UdeM
  • Urgence
  • Offres d'emploi
  • Mon courriel
  • StudiUM
  • iTunes U
  • Nous écrire
  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Fils des nouvelles UdeM
 

 


DSpace software [version 5.8 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire
Certificat SSL / SSL Certificate
les bibliothèques/UdeM
  • Urgence
  • Offres d'emploi
  • Mon courriel
  • StudiUM
  • iTunes U
  • Nous écrire
  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Fils des nouvelles UdeM