Liens externes
  • Directories
  • Faculties
  • Libraries
  • Campus maps
  • Sites A to Z
  • My UdeM
    • Mon portail UdeM
    • My email
    • StudiUM
Dessin du pavillon Roger Gaudry/Sketch of Roger Gaudry Building
University Home pageUniversity Home pageUniversity Home page
Papyrus : Institutional Repository
Papyrus
Institutional Repository
Papyrus
    • français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
  • English 
    • français
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculté de musique
  • Faculté de musique – Thèses et mémoires
  • View Item
  •   Home
  • Faculté de musique
  • Faculté de musique – Thèses et mémoires
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

My Account

To submit an item or subscribe to email alerts.
Login
New user?

Browse

All of PapyrusCommunities and CollectionsTitlesIssue DatesAuthorsAdvisorsSubjectsDisciplinesAffiliationTitles indexThis CollectionTitlesIssue DatesAuthorsAdvisorsSubjectsDisciplinesAffiliationTitles index

Statistics

View Usage Statistics
Show metadata
Permalink: http://hdl.handle.net/1866/20542

Discovering and analyzing my compositional language : developing a personal style without severing ties to classical music

Thesis or Dissertation
Thumbnail
Kramer_Eliazer_2017_Memoire.pdf (13.31Mb)
Kramer_Eliazer_2017_fichiers_audio-video.zip (436.3Mb)
2017-04 (degree granted: 2018-04-06)
Author(s)
Kramer, Eliazer
Advisor(s)
Gougeon, Denis
Leclair, François Hugues
Level
Master's
Discipline
Musique (Composition)
Keywords
  • Composition
  • Analyse
  • Klezmer
  • Musique juive
  • Modes de transposition limitée
  • Analysis
  • Jewish music
  • Modes of limited transposition
  • Communications and the Arts - Music / Communication et les arts - Musique (UMI : 0413)
Abstract(s)
Ce mémoire de maîtrise présente une analyse et une discussion de cinq compositions réalisées pendant mes études. Les œuvres sont pour piano solo, soprano et piano, trombone et piano, quatuor à cordes et quintette à vent. L'objectif de ce projet était de développer mon langage musical et d'observer les différentes influences qui le caractérisent. Pour ce faire, certaines des pièces ont été composées avec des contraintes de modes ou de techniques spécifiques, tandis que d'autres ont été composées librement. J'observe beaucoup d'influences de ma formation en tant que pianiste, en particulier celles de Scriabine, de Chostakovitch et de Prokofiev. De plus, je discute de l'influence que la musique juive a eue sur moi et comme je l’utilise dans ma musique.
 
This paper presents an analysis and discussion of five compositions I wrote during my master’s studies. The works are for solo piano, voice and piano, trombone and piano, string quartet, and wind quintet. The objective of this project was to develop my musical language and to observe the different influences that characterize it. To achieve this, some of the pieces were restricted using specific modes or techniques, while others remained freely composed. I observe many influences from my formation as a pianist, particularly those of Scriabin, Shostakovich, and Prokofiev. Additionally, I discuss the influence that Jewish music has had on me and how I use elements of it in my music.
Collections
  • Thèses et mémoires électroniques de l’Université de Montréal [17175]
  • Faculté de musique – Thèses et mémoires [197]

DSpace software [version 5.8 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Certificat SSL / SSL Certificate
les bibliothéques/UdeM
  • Emergency
  • Private life
  • Careers
  • My email
  • StudiUM
  • iTunes U
  • Contact us
  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • University RSS
 

 


DSpace software [version 5.8 XMLUI], copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Certificat SSL / SSL Certificate
les bibliothéques/UdeM
  • Emergency
  • Private life
  • Careers
  • My email
  • StudiUM
  • iTunes U
  • Contact us
  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • University RSS