Parcourir Faculté des arts et des sciences – École de psychoéducation – Travaux et publications par sujet "Intervention"
Voici les éléments 1-6 de 6
-
Application du renforcement non contingent pour réduire les comportements problématiques chez les personnes ayant un trouble du spectre de l’autisme
Applying noncontingent reinforcement to reduce problem behaviour in individuals with an autism spectrum disorder
(École de psychoéducation, 2012)Le renforcement non contingent (RNC) est une intervention basée sur des données probantes pour réduire les comportements problématiques chez les personnes ayant un trouble du spectre de l’autisme (TSA). L’intervention implique de donner à ces ... -
Effects of reducing stereotypy on other behaviors: a systematic review
(Elsevier, 2013)Researchers have shown that high levels of stereotypy in individuals diagnosed with autism spectrum disorders were correlated with more significant impairments in social and adaptive functioning. Reducing stereotypy may thus potentially occasion an ... -
Increasing compliance with wearing a medical device in children with autism
(Wiley, 2019-09-02)Health professionals often recommend the use of medical devices to assess the health, monitor the well-being, or improve the quality of life of their patients. Children with autism may present challenges in these situations as their sensory peculiarities ... -
Intervention psychosociale en autisme : examen de la portée de la littérature francophone
Psychosocial intervention in autism: Scoping review of the literature published in French
(École de psychoéducation, 2017)Les publications scientifiques représentent une source importante d’informations pour les psychoéducateurs qui interviennent auprès des personnes en difficultés d’adaptation. Cependant, la majorité des articles figurant dans les bases de données ... -
Research on technological interventions for young children with autism spectrum disorders : a scoping review
(Springer, 2020-06-29)Researchers have widely reported using technological interventions to support young children with autism spectrum disorder. Given the abundance and diversity of research on the topic, the authors conducted a scoping review of 158 studies published from ... -
L’Utilisation de devis expérimentaux à cas unique en psychoéducation
Using single-case experimental designs in psychoeducation
(École de psychoéducation, 2013)L’une des opérations professionnelles de la psychoéducation, l’évaluation des résultats, consiste à effectuer un suivi continu des effets de l’intervention proposée par le psychoéducateur. Pour ce faire, les devis expérimentaux à cas unique ...