Acoustic composition : exploring metaphorical and perceived connections between patterns of sound in the Opera The Beast in the Jungle
dc.contributor.advisor | Belkin, Alan | |
dc.contributor.author | Suchan, Paul E. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-24T18:29:10Z | |
dc.date.available | NO_RESTRICTION | en |
dc.date.available | 2012-09-24T18:29:10Z | |
dc.date.issued | 2012-09-04 | |
dc.date.submitted | 2012-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/8605 | |
dc.subject | Patterns | en |
dc.subject | Modèles | en |
dc.subject | Opera | en |
dc.subject | Opéra | en |
dc.subject | Perceptibility | en |
dc.subject | perceptibilité | en |
dc.subject | Meaning in music | en |
dc.subject | Sens musical | en |
dc.subject | Form | en |
dc.subject | Forme musicale | en |
dc.subject.other | Communications and the Arts - Music / Communication et les arts - Musique (UMI : 0413) | en |
dc.title | Acoustic composition : exploring metaphorical and perceived connections between patterns of sound in the Opera The Beast in the Jungle | en |
dc.type | Thèse ou mémoire / Thesis or Dissertation | |
etd.degree.discipline | Musique (Composition) | en |
etd.degree.grantor | Université de Montréal | fr |
etd.degree.level | Maîtrise / Master's | en |
etd.degree.name | M. Mus. | en |
dcterms.abstract | Les cinquante dernières années ont vues beaucoup de progrès dans la compréhension du comment nous comprenons et écoutons la musique. Malheureusement, la terminologie musicale ainsi que la philosophie de la composition n’ont pas évoluées en tenant compte de ces progrès. C’est en raison de ces obstacles, que la Theory of Patterns a été conçue et développée. La Theory of Patterns met l'accent sur la nature de la perception musicale ainsi que sur la façon d'assimiler les différents formes d’une œuvre. Cette philosophie propose une méthode de composition ou le sujet principal est la relation entre les différents motifs, avec comme objectif, une création musicale pure, vivante et sans ego. Cette philosophie a été développée et utilisée dans la création d'un nouvel opéra en un acte: The Beast in the Jungle. En analysant les différentes formes et motifs de l’œuvre, on retrouve les différents éléments pratiques de cette théorie. | en |
dcterms.abstract | The last fifty years has seen much progress made in the understanding of how we comprehend and hear music. Unfortunately, the terminology of music and philosophy of composition have not developed to reflect this progress. As a result of this obstacle the Theory of Patterns was conceived and developed. The Theory of Patterns focuses on the nature of musical perception, and the assimilation of patterns. This philosophy is meant to provide a method of composition in which the primary focus is the relationship of patterns with the objective of creating music that by fulfilling the pattern’s nature and tendencies, is full of life. This Philosophy was developed through, and used in the creation of, a new one act opera: The Beast in the Jungle. In analyzing the different forms and patterns found in the opera, the practical elements of the Theory of Patterns are judged and discussed. | en |
dcterms.description | La version intégrale de ce mémoire est disponible uniquement pour consultation individuelle à la Bibliothèque de musique de l ’Université de Montréal (www.bib.umontreal.ca/MU). | en |
dcterms.language | eng | en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.