Search
Now showing items 1-10 of 28
Expérience d’enseignants à la réalisation d’un dispositif numérique de formation basée sur la concordance de jugement
Teachers’ experience of completing an online concordance-of-judgment learning tool
(Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante, 2022)
L’article présente l’expérience d’enseignants du collégial à la réalisation d’un dispositif numérique de formation basée sur la concordance de jugement en enseignement comme mode de soutien au développement professionnel ...
Évaluation objective structurée de l’animation du débriefing (ÉOSAD) : traduction, adaptation et validation d’une rubrique
(EDP Sciences, 2020-03-24)
Contexte : Le débriefing en simulation clinique requiert des habiletés d’animation de la part des formateurs. Bien que des outils d’évaluation validés existent et pourraient servir à leur formation, ils sont uniquement ...
Differentiating the design principles of virtual simulations and serious games to enhance nurses’ clinical reasoning
(Elsevier, 2020-06-13)
Virtual simulations and serious games are e-learning interventions with the potential to enhance nurses' clinical reasoning. However, distinctions in the design principles of each intervention remain ambiguous. Clarifications ...
Traduction et adaptation d’un modèle du jugement clinique infirmier pour la recherche et la formation infirmière en contexte francophone
(Canadian Association of Schools of Nursing, 2021)
Afin de guider le développement de la science et de la pratique de la formation infirmière, la diffusion de connaissances en français sur ce que signifie apprendre à penser comme une infirmière ou un infirmier et la manière ...
Educators and practitioners’ perspectives in the development of a learning by concordance tool for medical clerkship in the context of the COVID pandemic
La perspective des éducateurs et des praticiens sur le développement d’un outil de formation par concordance pour l’externat de médecine dans le contexte de la COVID-19
(Association des facultés de médecine du Canada, 2021-12-29)
Background: The COVID-19 pandemic has forced medical schools to create
educational material to palliate the anticipated and observed decrease in
clinical experiences during clerkships. An online learning by concordance
(LbC) ...
L’apprentissage du raisonnement clinique infirmier par une stratégie éducative numérique basée sur la concordance de scripts
(2020-12-11)
Cette thèse doctorale porte sur l’apprentissage du raisonnement clinique infirmier (RCI) par une stratégie éducative numérique qui s’appuie sur la notion de la concordance de scripts. Elle repose sur un devis de recherche ...
Effectiveness of adaptive e-Learning environments on knowledge, competence, and behavior in health professionals and students : protocol for a systematic review and meta-analysis
(JMIR Publications, 2017-07-05)
Background:
Adaptive e-learning environments (AEEs) can provide tailored instruction by adapting content, navigation, presentation, multimedia, and tools to each user’s navigation behavior, individual objectives, knowledge, ...
Transformation and articulation of clinical data to understand students’ and health professionals’ clinical reasoning : protocol for a scoping review
(JMIR Publications, 2023-07-12)
Background: There are still unanswered questions regarding effective educational strategies to promote the transformation and
articulation of clinical data while teaching and learning clinical reasoning. Additionally, ...
Scoring methods in script concordance tests : an exploratory psychometric study
(Slack, 2023-10-01)
BACKGROUND:Despite the increasingly popular role of script concordance test (SCT) scoring methods in the evaluation of clinical reasoning, studies examining these methods in nursing are relatively scarce. This study explored ...