Show item record

dc.contributor.advisorAlonzo, Gilles
dc.contributor.advisorDupas, François-Xavier
dc.contributor.authorMedina, Nicolás
dc.date.accessioned2021-08-18T19:44:28Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2021-08-18T19:44:28Z
dc.date.issued2021-05-14
dc.date.submitted2020-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/25379
dc.subjectAfro-Peruvian musicfr
dc.subjectPeruvian creole musicfr
dc.subjectPeruvian cinemafr
dc.subjectSoundtrackfr
dc.subjectFilm scoringfr
dc.subjectMusique afro-péruviennefr
dc.subjectMusique créole péruviennefr
dc.subjectCinéma péruvienfr
dc.subjectBande-sonfr
dc.subjectMusique de filmfr
dc.subject.otherCommunications and the Arts - Music / Communication et les arts - Musique (UMI : 0413)fr
dc.titleThe use of traditional Afro-Peruvian and Peruvian creole music in the soundtrack of commercial Peruvian feature films between 1996 and 2015 / L'utilisation de la musique traditionnelle afro-péruvienne et créole péruvienne dans la bande originale des longs métrages commerciaux péruviens entre 1996 et 2015fr
dc.typeThèse ou mémoire / Thesis or Dissertation
etd.degree.disciplineMusique (Composition)fr
etd.degree.grantorUniversité de Montréalfr
etd.degree.levelMaîtrise / Master'sfr
etd.degree.nameM. Mus.fr
dcterms.abstractLa façon dont les bandes sonores ont été abordées dans le cinéma péruvien au cours des dernières décennies a changé. Depuis l'apparition des techniques numériques de réalisation de films en 1996, les films ne suivent pas les mêmes conventions qui ont été établies durant la seconde moitié du XXe siècle. Cette étude vise à comprendre comment les musiques afro-péruviennes et créoles péruviennes traditionnelles ont été utilisée dans la bande originale des longs métrages commerciaux péruviens entre 1996 et 2015. Après l'observation de 113 des 146 films péruviens commercialisés au cours de cette période, les 13 films contenant de la musique afro-péruvienne ou créole traditionnelle ont été sélectionnés afin d'analyser leur bande sonore. Chaque analyse se concentre sur les aspects généraux du film, la musique diégétique et les chansons, le style et le concept, les techniques de composition et présente une évaluation de la bande sonore. La comparaison des résultats des analyses a montré que la façon dont la musique traditionnelle a été utilisée dans le cinéma péruvien a changé par rapport aux décennies précédentes et que certains modèles de son utilisation sont apparus.fr
dcterms.abstractThe way soundtracks have been approached in Peruvian cinema during the last decades has changed. Since the apparition of digital filmmaking techniques in 1996, movies don’t follow the same conventions that were established during the second half of the 20th century. This study aims to understand how traditional Afro-Peruvian and Peruvian creole music has been used in the soundtrack of commercial Peruvian feature films between 1996 and 2015. Based on the observation of 113 of the 146 commercially released Peruvian films during this period, the 13 movies that contain traditional Afro-Peruvian or creole music were selected in order to analyse their soundtrack. Each analysis focuses on general aspects of the film, the source music and songs, the style and concept, the compositional techniques and presents an evaluation of the soundtrack. The comparison of the results from the analyses showed that the way traditional music has been used in Peruvian cinema has changed in relation to previous decades and that some patterns in its use have appeared.fr
dcterms.languageengfr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.