Show item record

dc.contributor.advisorSokolovic, Ana
dc.contributor.authorTeimourian, Arash
dc.date.accessioned2019-12-10T17:11:15Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2019-12-10T17:11:15Z
dc.date.issued2019-06-07
dc.date.submitted2017-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/22868
dc.subjectCompositionfr
dc.subjectAnalysefr
dc.subjectForme courtefr
dc.subjectMusiquefr
dc.subjectTraditionnelle iraniennefr
dc.subjectAnalyzefr
dc.subjectShort structurefr
dc.subjectMusicfr
dc.subjectIranian traditionalfr
dc.subject.otherEducation - Music / Éducation - Musique (UMI : 0522)fr
dc.titleExploration de la forme miniature et les influences de la musique iranienne à travers mes onze compositionsfr
dc.typeThèse ou mémoire / Thesis or Dissertation
etd.degree.disciplineMusique (Composition)fr
etd.degree.grantorUniversité de Montréalfr
etd.degree.levelMaîtrise / Master'sfr
etd.degree.nameM.A.fr
dcterms.abstractCe mémoire se veut une approche analytique des onze œuvres que j’ai composées pendant mes deux années d’études à la maîtrise. Les pièces soumises sont Nostalgie pour quinze musiciens, quatre Miniatures pour piano solo, trois Épilogues pour ensemble de cuivres, deux Bagatelles pour piano, violon et violoncelle, Novelette pour piano, clarinette, violon et violoncelle, Miniature pour clarinette solo ainsi que Novelette pour grand orchestre. Mes œuvres ont été composées afin de mettre en valeur ma compétence compositionnelle avec des formes courtes ainsi que pour intégrer dans mes œuvres des éléments musicaux issus de la musique traditionnelle iranienne. J’ai essayé d’établir une relation entre les éléments traditionnels, comme les modes et les techniques instrumentales de la musique iranienne avec les procédés formels de la musique classique occidentale. Ce projet a ouvert des portes pour la composition musicale et m’a donné une perspective musicale particulière. Ces œuvres ont été écrites pour différentes formations instrumentales. Après une introduction et un premier chapitre consacré à une explication générale du système de la musique traditionnelle iranienne, j’analyserai sur le plan formel mes différentes pièces.fr
dcterms.abstractThis dissertation is an analytical approach to my eleven original works created during two years of my master’s degree. It includes Nostalgia for fifteen musicians, four Miniatures for solo piano, three Epilogues for brass ensemble, two Bagatelles for piano, violin, and cello, Novelette for piano, clarinet, violin, cello, Miniature for solo clarinet, and Novelette for symphonic orchestra. My works have been composed to show my compositional competences on short forms and to integrate in my pieces elements of traditional Iranian music. I tried to establish a relationship between the traditional elements such as Iranian modes, instrumental techniques of Iranian music and the forms of western classical music. This project gave me a new way to composer music and gave me a particular musical perspective. These works have been written for different instruments and ensembles. These works were composed for various instrumental ensembles. After an introduction and a first chapter devoted to the general explanation of the structure of traditional Iranian music, I will present an analysis of the different short forms.fr
dcterms.languagefrafr


Files in this item

Thumbnail
Audio
Audio
Audio
Audio
Audio
Audio

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.