Show item record

dc.contributor.advisorKoukoulopoulos, Dimitrios
dc.contributor.authorMatte, Joelle
dc.date.accessioned2019-06-20T18:27:50Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2019-06-20T18:27:50Z
dc.date.issued2019-03-13
dc.date.submitted2018-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/22163
dc.subjectLinnikfr
dc.subjectZéros des fonctions L de Dirichletfr
dc.subjectThéorie prétentieuse des nombresfr
dc.subjectThéorème de Halaszfr
dc.subjectZeros of Dirichlet L-functionsfr
dc.subjectPretentiousnessfr
dc.subjectHalasz's theoremfr
dc.subject.otherMathematics / Mathématiques (UMI : 0405)fr
dc.titleLinnik's theorem : a comparison of the classical and the pretentious approachfr
dc.typeThèse ou mémoire / Thesis or Dissertation
etd.degree.disciplineMathématiquesfr
etd.degree.grantorUniversité de Montréalfr
etd.degree.levelMaîtrise / Master'sfr
etd.degree.nameM. Sc.fr
dcterms.abstractLe but de ce mémoire est de comprendre le théorème de Linnik. Il nous donne une borne supérieure pour le premier nombre premier dans une progression arithmétique. Nous allons analyser et comparer deux méthodes distinctes: la classique et la prétentieuse. La première est basée sur les zéros des fonctions L de Dirichlet. La seconde méthode repose sur le théorème de Halasz ainsi que sur la distance entre deux fonctions. Cette approche a été développée par Granville et Soundarajan.fr
dcterms.abstractThe goal of this master's thesis is to understand Linnik's theorem, which gives us an upper bound for the first prime number in an arithmetic progression. We will analyze and compare two distinct methods: the classical approach and the pretentious approach. The first one relies on zeros of Dirichlet L-functions. The second one is based on Halász's theorem and distance functions. It was developped by Granville annd Soundarajan.fr
dcterms.languageengfr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.