Liens externes
Directories
Faculties
Libraries
Campus maps
Sites A to Z
My UdeM
Mon portail UdeM
My email
StudiUM
Search in :
Toggle navigation
Papyrus
: Institutional Repository
Papyrus
Institutional Repository
Papyrus
français
English
English
français
English
Login
English
français
English
Login
Toggle navigation
View Item
Home
Faculté des sciences de l'éducation
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
View Item
Home
Faculté des sciences de l'éducation
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search Papyrus
Search this Collection
My Account
To submit an item or subscribe to email alerts.
Login
New user?
Browse
All of Papyrus
Communities and Collections
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
This Collection
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
Statistics
View Usage Statistics
Show metadata
Permalink:
http://hdl.handle.net/1866/17685
Les effets de l'encadrement et de la collaboration sur la motivation et la persévérance dans les formations ouvertes et à distance soutenues par les TIC
Thesis or Dissertation
Poellhuber_Bruno_2007_these.pdf (13.49Mb)
2007 (degree granted: 2007)
Author(s)
Poellhuber, Bruno
Advisor(s)
Karsenti, Thierry
Level
Doctoral
Discipline
Psychopédagogie
Keywords
Activités d'encadrement
Tutorat individuel
Contacts entre pairs
Apprentissage collaboratif
Stratégies de demande d'aide
Sentiment d'auto-efficacité
Abandon
Méthodologie mixte
Note(s)
Thèse numérisée par la Direction des bibliothèques de l'Université de Montréal.
Collections
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
[590]
Thèses et mémoires électroniques de l’Université de Montréal
[16677]