Liens externes
Directories
Faculties
Libraries
Campus maps
Sites A to Z
My UdeM
My UdeM Portal
My email
StudiUM
Search in :
Toggle navigation
Papyrus
: Institutional Repository
Papyrus
Institutional Repository
Papyrus
français
English
English
français
English
Login
English
français
English
Login
Toggle navigation
View Item
Home
Faculté des sciences de l'éducation
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
View Item
Home
Faculté des sciences de l'éducation
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search Papyrus
Search this Collection
My Account
To submit an item or subscribe to email alerts.
Login
New user?
Browse
All of Papyrus
Communities and Collections
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
This Collection
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
Statistics
View Usage Statistics
Show metadata
Permalink :
https://doi.org/
1866/16457
Effets de l'utilisation de micromondes historiques sur les processus de changement conceptuel en sciences
Thesis or Dissertation
Masson_Steve_2005_memoire.pdf (7.089Mb)
2005 (degree granted: 2005)
Author(s)
Masson, Steve
Advisor(s)
Vázquez-Abad, Jesús
Level
Master's
Discipline
Didactique
Keywords
Histoire des sciences
Changement conceptuel
P-prim
Mécanique
Inertie
Enseignement des sciences au primaire
Culture scientifique
Constructivisme
Micromonde
Note(s)
Mémoire numérisé par la Direction des bibliothèques de l'Université de Montréal.
Collections
Faculté des sciences de l'éducation – Thèses et mémoires
[693]
Thèses et mémoires électroniques de l’Université de Montréal
[19431]