Liens externes
Directories
Faculties
Libraries
Campus maps
Sites A to Z
My UdeM
My UdeM Portal
My email
StudiUM
Search in :
Toggle navigation
Papyrus
: Institutional Repository
Papyrus
Institutional Repository
Papyrus
français
English
English
français
English
Login
English
français
English
Login
Toggle navigation
View Item
Home
Faculté des arts et des sciences
Faculté des arts et des sciences – École de travail social
Faculté des arts et des sciences – École de travail social – Thèses et mémoires
View Item
Home
Faculté des arts et des sciences
Faculté des arts et des sciences – École de travail social
Faculté des arts et des sciences – École de travail social – Thèses et mémoires
View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search Papyrus
Search this Collection
My Account
To submit an item or subscribe to email alerts.
Login
New user?
Browse
All of Papyrus
Communities and Collections
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
This Collection
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
Statistics
View Usage Statistics
Show metadata
Permalink :
https://doi.org/
1866/7553
De la stigmatisation à la biomédicalisation ? : analyse critique d'une quête de sens pour des parents ayant un enfant diagnostiqué d'un TDA/H
Thesis or Dissertation
Brice_Dolores_2009_memoire.pdf (2.915Mb)
2009 (degree granted: 2009-12-03)
Author(s)
Brice, Dolorès
Advisor(s)
Rodriguez Del Barrio, Lourdès
Level
Master's
Discipline
Service social
Keywords
TDAH
Expériences de parents
Enfant
Quête de sens
Médicament
Analyse critique
Stigmatisation
Anthropologie médicale
Travail social
AD/HD
Experience of parents
Child
In search of meaning
Medication
Critical analysis
Stigmatization
Medical anthropology
Social work
Note(s)
Mémoire numérisé par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal.
Collections
Thèses et mémoires électroniques de l’Université de Montréal
[19431]
Faculté des arts et des sciences – École de travail social – Thèses et mémoires
[172]