Now showing items 1-2 of 2

  • Dichotomy and dialogue in conceptualizations of competency in health professionals’ education 

    Blanchet Garneau, Amélie; Lavoie, Patrick; Grondin, Myrian (Sciedu Press, 2017)
    Most research on the definition of competency and its application in health professionals’ education programs is focused on semantic matters, while contextual influences are rarely discussed or solely presented as background context. The aim of this ...
  • Expérience d’enseignants à la réalisation d’un dispositif numérique de formation basée sur la concordance de jugement 

    Teachers’ experience of completing an online concordance-of-judgment learning tool
    Deschênes, Marie-France; Tremblay, Katia; Pelletier, Isabelle; Charlin, Bernard; Fernandez, Nicolas (Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante, 2022)
    L’article présente l’expérience d’enseignants du collégial à la réalisation d’un dispositif numérique de formation basée sur la concordance de jugement en enseignement comme mode de soutien au développement professionnel continu. Dans ce dispositif, ...