Parcourir Faculté des sciences infirmières – Travaux et publications par sujet "Script theory"
Voici les éléments 1-4 de 4
-
Addressing the development of both knowledge and clinical reasoning in nursing through the perspective of script concordance : an integrative literature review
(Sciedu Press, 2017-07-17)Background: In clinical practice settings, where situations of uncertainty exist, clinical reasoning is situated or contextualized. It calls upon honed knowledge, wherein nurses rely on highly developed and organized knowledge networks known as “mental ... -
L’apprentissage du raisonnement clinique infirmier par l’utilisation d’une stratégie éducative numérique basée sur la concordance de scripts
(EDP Sciences, 2020-12-03)Contexte : Un des défis actuels des responsables de la formation des futurs infirmiers est de concevoir des stratégies éducatives pour favoriser le développement optimal du raisonnement clinique infirmier (RCI).But : L’étude visait à développer, mettre ... -
Concevoir une formation par concordance pour développer le raisonnement professionnel : quelles étapes faut-il parcourir ?
Designing a learning by concordance tool to develop professional reasoning skills: What are the steps to follow?
(EDP Sciences, 2019-10-14)Contexte : Développer le raisonnement est une nécessité dans la formation des professionnels de la santé. La formation par concordance (FpC) est une approche pédagogique qui place les apprenants dans des situations authentiques. Les questions posées ... -
Learning by concordance (LbC) to develop professional reasoning skills : AMEE guide no. 141
(Taylor and Francis, 2021-03-29)Developing effective clinical reasoning is central to health professions education. Learning by concordance (LbC) is an on-line educational strategy that makes learners practice reasoning competency in case-based clinical situations. The questions ...