Liens externes
Directories
Faculties
Libraries
Campus maps
Sites A to Z
My UdeM
My UdeM Portal
My email
StudiUM
Search in :
Toggle navigation
Papyrus
: Institutional Repository
Papyrus
Institutional Repository
Papyrus
français
English
English
français
English
Login
English
français
English
Login
Toggle navigation
Browsing Titles index
Home
Faculté des sciences infirmières
Browsing Titles index
Home
Faculté des sciences infirmières
Browsing Titles index
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search Papyrus
Search this Community
My Account
To submit an item or subscribe to email alerts.
Login
New user?
Browse
All of Papyrus
Communities and Collections
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
This Community
Titles
Issue Dates
Authors
Advisors
Subjects
Disciplines
Affiliation
Titles index
Browsing Titles index
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Go
Order:
ascending
descending
Results:
5
10
20
40
60
80
100
Update
Now showing items 188-207 of 802
ascending
descending
5
10
20
40
60
80
100
Titles index
L’e-mentoring dans les programmes de soutien clinique des nouvelles infirmières diplômées
[1]
Educational strategies used in master's and doctoral nursing education : a scoping review
[1]
Educators and practitioners’ perspectives in the development of a learning by concordance tool for medical clerkship in the context of the COVID pandemic
[1]
Educators’ perceptions of the development of clinical judgment of direct-entry students and experienced RNs enrolled in NP programs
[1]
Effect of simulation on cognitive load in health care professionals and students : protocol for a systematic review and meta-analysis
[1]
Effect of simulation-based education on the preparedness of healthcare professionals for the COVID-19 pandemic : a systematic review and meta-analysis
[1]
Effectiveness of adaptive e-Learning environments on knowledge, competence, and behavior in health professionals and students : protocol for a systematic review and meta-analysis
[1]
Effectiveness of interprofessional manikin-based simulation training on teamwork among real teams during trauma resuscitation in adult emergency departments : a systematic review
[1]
Effects of reading media on reading comprehension in health professional education : a systematic review protocol
[1]
Effet d'un programme de renforcement de la hardiesse sur la hardiesse, le stress occupationnel et la détresse psychologique d'infirmières de médecine et chirurgie
[1]
Effet d'un programme de renforcement de la hardiesse sur la hardiesse, le stress perçu, les stratégies de coping et la qualité de vie au travail d'infirmières françaises
[1]
Effet d'une intervention infirmière de soutien favorisant l'autodétermination sur la pratique des auto-soins chez des patients atteints d'insuffisance cardiaque
[1]
Effet de l’environnement de simulation sur le travail d’équipe et la charge cognitive de professionnels débutants lors d’une réanimation traumatologique : une étude de faisabilité
[1]
Effet d’un suivi infirmier téléphonique effectué auprès de parents, sur la gestion de la douleur et la prévention de complications postopératoires d’enfants ayant subi une amygdalectomie
[1]
Effets d'un programme prénatal intégré sur des soins au nouveau-né en milieu de pauvreté
[1]
Les effets d'un programme prénatal sur les habitudes alimentaires de femmes enceintes vivant en situation de pauvreté
[1]
Effets d'un suivi postnatal intensif et précoce auprès de mères adolescentes sur le niveau de soutien perçu et la structure de leur réseau familial et communautaire
[1]
Effets d'une intervention infirmière de counselling selon Peplau sur l'anxiété situationnelle des usagers ayant subi un infarctus du myocarde
[1]
Les effets de l’éclairage cyclique versus l’éclairage tamisé constant sur la stabilité physiologique et le niveau d’activité motrice de prématurés
[1]
Effets de regrouper les soins sur la stabilité physiologique des nouveau-nés prématurés hospitalisés à l’unité de soins intensifs néonatals
[1]
«
»