Browsing Faculté des arts et des sciences – École de bibliothéconomie et des sciences de l'information - Travaux et publications by Title
Now showing items 89-108 of 232
-
En direct de l'EBSI, no 25
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 2013) -
En direct de l'EBSI, no 26
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 2014) -
En direct de l'EBSI, no 27
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 2015) -
En direct de l'EBSI, no 28
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 2017-01) -
En direct de l'EBSI, no 3
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1990) -
En direct de l'EBSI, no 4
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1991) -
En direct de l'EBSI, no 5
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1992) -
En direct de l'EBSI, no 6
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1993) -
En direct de l'EBSI, no 7
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1994) -
En direct de l'EBSI, no 8
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1995) -
En direct de l'EBSI, no 9
(École de bibliothéconomie et des sciences de l'information, 1996) -
Estimating open access Mandate effectiveness : the MELIBEA score
(Association for information science and technology, 2015-12-23)MELIBEA is a directory of institutional open‐access policies for research output that uses a composite formula with eight weighted conditions to estimate the “strength” of open access (OA) mandates (registered in ROARMAP). We analyzed total Web of ... -
Évolution du libre accès à l’UdeM
(2022-11-03)Présentation de l'évolution du libre accès à l'UdeM depuis l'adoption de la Politique sur le libre accès aux publications savantes (60.15), adoptée en 2019. Cette présentation à la communauté de l'UdeM a été présenté lors d'une activité organisée par ... -
Exploring the interdisciplinarity patterns of highly cited papers
(Elsevier, 2020-12-31)This study explores the relationship between interdisciplinarity and the citation impact of highly cited papers. In this paper, interdisciplinarity is investigated by comparing the dimensions of disciplinary diversity (variety, balance, and disparity) ... -
Exploring the personal and professional factors associated with student evaluations of tenure-track faculty
(Public Library of Science, 2020-06-03)Tenure-track faculty members in the United States are evaluated on their performance in both research and teaching. In spite of accusations of bias and invalidity, student evaluations of teaching have dominated teaching evaluation at U.S. universities. ... -
Facteur d'impact
(2015-05) -
Factors affecting sex-related reporting in medical research : a cross-disciplinary bibliometric analysis
(Elsevier, 2019-02-15)Background Clinical and preclinical studies have shown that there are sex-based differences at the genetic, cellular, biochemical, and physiological levels. Despite this, numerous studies have shown poor levels of inclusion of female populations into ... -
Les familles de brevets triadiques : méthode et résultats
(Institut de la statistique du Québec, 2009) -
Femmes et sciences
(2015) -
La fiabilité (de Wikipédia) au temps de la post-vérité
(2018-07-11)