Show item record

dc.contributor.advisorChâteau-Dutier, Emmanuel
dc.contributor.authorL'Heureux, Isabelle
dc.date.accessioned2019-05-28T14:14:07Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2019-05-28T14:14:07Z
dc.date.issued2019-03-13
dc.date.submitted2018-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/22061
dc.subjectCyberPowWowfr
dc.subjectSkawennatifr
dc.subjectarts autochtonesfr
dc.subjectarts numériquesfr
dc.subjectmuséologiefr
dc.subjectchronopolitiquefr
dc.subjectIndigenous artsfr
dc.subjectdigital artsfr
dc.subjectchronopoliticsfr
dc.subject.otherCommunications and the Arts - Art History / Communications et les arts - Histoire de l’art (UMI : 0377)fr
dc.titleCyberPowWow : discours chronopolitiques autour des arts et muséographies numériques autochtonesfr
dc.typeThèse ou mémoire / Thesis or Dissertation
etd.degree.disciplineHistoire de l'artfr
etd.degree.grantorUniversité de Montréalfr
etd.degree.levelMaîtrise / Master'sfr
etd.degree.nameM.A.fr
dcterms.abstractLe collectif d’artistes Nation to Nation crée en 1996 CyberPowWow, une galerie d’art numérique autochtone en ligne. Entre 1997 et 2004, le projet voit quatre éditions se succéder et plus d’une vingtaine d’artistes y participer. CPW développe un modèle alternatif pour une production, une diffusion et une critique autodéterminée des arts numériques autochtones au Canada, ce qui lui confère une place importante dans la structuration de cette scène. Le présent mémoire vise à étudier la position de CPW — sa plateforme muséographique et ses œuvres — au sein d’un ensemble de discours chronopolitiques qui opèrent à l’intersection des arts, des technologies numériques et des identités autochtones.fr
dcterms.abstractIn 1996, the Nation to Nation art collective founds CyberPowWow, an on-line Indigenous arts gallery. Between 1997 and 2004, four exhibitions are curated, and more than twenty artists take part in the project. CPW plays an essential role in structuring the Indigenous digital arts scene and community in Canada by designing an alternative and self-determined space for the production, circulation and critique of original artworks. This thesis studies the position of CPW – its exhibition platform and its artworks – in a set of chronopolitical discourses at the intersection of arts, digital technologies and Indigenous identities.fr
dcterms.languagefrafr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.