Une étude exploratoire : les psychostimulants et le trouble déficitaire de l'attention avec ou sans hyperactivité (TDA/H) dans le contexte scolaire des enfants au primaire
dc.contributor.advisor | Garnier, Catherine | fr |
dc.contributor.advisor | Poupart, Jean | fr |
dc.contributor.author | Quesnel, Martine | fr |
dc.date.accessioned | 2012-03-07T01:22:42Z | |
dc.date.available | 2012-03-07T01:22:42Z | |
dc.date.issued | 2009-02-05 | fr |
dc.date.submitted | 2008 | fr |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/6632 | |
dc.subject | Trouble déficitaire de l'attention ou sans hyperactivité (TDA/H0 | fr |
dc.subject | Attention deficit disorder with or without hyperactivity (ADHD) | fr |
dc.subject | Médication | fr |
dc.subject | Medication | fr |
dc.subject | Ritalin | fr |
dc.subject | Ritalin | fr |
dc.subject | Représentations sociales | fr |
dc.subject | Social representations | fr |
dc.subject | Représentations professionnelles | fr |
dc.subject | Porfessional representations | fr |
dc.subject | École primaire | fr |
dc.subject | Elementary school | fr |
dc.subject | Étude de cas | fr |
dc.subject | Case study | fr |
dc.title | Une étude exploratoire : les psychostimulants et le trouble déficitaire de l'attention avec ou sans hyperactivité (TDA/H) dans le contexte scolaire des enfants au primaire | fr |
dc.type | Thèse ou mémoire / Thesis or Dissertation | fr |
etd.degree.discipline | Sciences humaines appliquées | fr |
etd.degree.grantor | Université de Montréal | fr |
etd.degree.level | Doctorat / Doctoral | fr |
etd.degree.name | Ph. D. | fr |
dcterms.description | Thèse numérisée par la Division de la gestion de documents et des archives de l'Université de Montréal. | fr |
dcterms.language | fra | fr |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.