Now showing items 1-2 of 2

  • Concevoir une formation par concordance pour développer le raisonnement professionnel : quelles étapes faut-il parcourir ? 

    Designing a learning by concordance tool to develop professional reasoning skills: What are the steps to follow?
    Charlin, Bernard; Deschênes, Marie-France; Dumas, Jean-Pierre; Lecours, Julie; Vincent, Anne-Marie; Kassis, Jeannine; Guertin, Louis; Gagnon, Robert; Robert, Diane; Foucault, Amélie; Lubarsky, Stuart; Fernandez, Nicolas (EDP Sciences, 2019-10-14)
    Contexte : Développer le raisonnement est une nécessité dans la formation des professionnels de la santé. La formation par concordance (FpC) est une approche pédagogique qui place les apprenants dans des situations authentiques. Les questions posées ...
  • Learning by concordance (LbC) to develop professional reasoning skills : AMEE guide no. 141 

    Charlin, Bernard; Deschênes, Marie-France; Fernandez, Nicolas (Taylor and Francis, 2021-03-29)
    Developing effective clinical reasoning is central to health professions education. Learning by concordance (LbC) is an on-line educational strategy that makes learners practice reasoning competency in case-based clinical situations. The questions ...