• Child temperamental anger, mother–child interactions, and socio-emotional functioning at school entry 

    Temperamental anger and child functioning
    Sirois, Marie-Soleil; Bernier, Annie; Lemelin, Jean-Pascal (Elsevier, 2018-11-02)
    This study investigated the role of temperamental anger in toddlerhood in the prediction of child socio-emotional functioning at school entry and the moderating function of mother–child interactions in these predictive associations. The sample included ...
  • L’égalité des sexes n’a rien à voir avec la science! 

    Science is irrelevant to sex equality!
    Paquette, Daniel; Larivée, Serge; Lemelin, Jean-Pascal; Normandeau, Sylvie; Baril, Daniel; Plusquellec, Pierrich (Revue de psychoéducation (Université de Montréal. École de psychoéducation.), 2013-06)
    Cet article critique un livre récemment écrit dont l’objectif est de défendre l’égalité des sexes en niant l’existence de différences entre les femmes et les hommes. La première partie de l’article affirme que l’égalité des sexes est une valeur ...
  • Égalité et identité ne sont pas synonymes 

    Paquette, Daniel; Larivée, Serge; Lemelin, Jean-Pascal; Baril, Daniel (Revue de psychoéducation (Université de Montréal. École de psychoéducation.), 2014)
    Éditorial en réponse à l'article suivant : Cossette, L. (2014). Science et égalité des sexes ne sont pas inconciliables. Revue de psychoéducation, 43(1), 155-159.