École d'optométrie: Recent submissions
Now showing items 71-80 of 125
-
Impact of the pulvinar on the ventral pathway of the cat visual cortex
(2019-04-10)Signals from the retina are relayed to the lateral geniculate nucleus from which they are sent to the primary visual cortex. At the cortical level, the information is transferred across several visual areas in which the complexity of the processing ... -
Identification des récepteurs cholinergiques impliqués dans le fonctionnement du cortex visuel du rongeur
(2019-04-10)Le système cholinergique est impliqué dans les phénomènes d’attention, de mémoire et d’apprentissage et les récepteurs cholinergiques régulent de multiples fonctions du système nerveux central. Néanmoins, leur rôle au niveau de la modulation des ... -
Enquête sur les stratégies utilisées par les adultes non-voyants pour résoudre des problèmes informatiques
(Université de Montréal. École d'optométrie & Institut Nazareth et Louis-Braille, 2016-02-09) -
L'accessibilité de la collection tactile numérique de Bibliothèque et Archives nationales du Québec (BAnQ)
Accessibility of digital tactile books offered through Bibliothèque et Archives nationales du Québec (BAnQ)
(2016-03-18) -
Démonstration de deux logiciels de revue d’écran à l’usage des personnes ayant une déficience visuelle et de quelques règles d’accessibilité du Web
(2009-12-03)Anne Jarry, professeure invitée (École d’optométrie de l’Université de Montréal), a fait une démonstration éloquente de la lecture par synthèse vocale avec Windows et le traitement de texte Word. Elle a aussi illustré la recherche documentaire depuis ... -
15e symposium scientifique sur l’incapacité visuelle et la réadaptation : l'accessibilité et ses multiples facettes, Montréal, Québec, 12 février 2013
(Université de Montréal. École d'optométrie & Institut Nazareth et Louis-Braille, 2014) -
Blind adults’ perspectives on technical problems and solutions when using technology
(National Federation of the Blind, 2017)This study investigated the technical difficulties and technical assistance that blind adults experienced when interacting with computers and computing applications. Methods: The study utilized surveys in French and English, delivered either online ... -
Lessons learned from blind individuals on videodescription
(CRC Press, 2011)Audio-visual contents are made accessible to blind individuals with added videodeseription (VD) that translate the visual information into auditory information. We interviewed ten legally blind individuals (with and without residual vision) to monitor ...