La formation documentaire en temps de pandémie : les webinaires matinaux
dc.contributor.author | Martinolli, Pascal | |
dc.date.accessioned | 2020-11-25T19:08:47Z | |
dc.date.issued | 2021-05-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/24056 | |
dc.publisher | Partnership (Provincial and territorial library association of Canada) | |
dc.subject | Library instruction | |
dc.subject | COVID-19 innovation | |
dc.subject | Formation documentaire | |
dc.subject | Soutien moral | |
dc.title | La formation documentaire en temps de pandémie : les webinaires matinaux | fr |
dc.type | Article | fr |
dc.contributor.affiliation | Université de Montréal. Direction des bibliothèques | fr |
dc.identifier.doi | 10.21083/partnership.v16i1.6392 | |
dcterms.abstract | The first COVID-19 lockdown influenced the way the Bibliothèque des lettres et sciences humaines (the arts and humanities library) at the Université de Montréal fulfilled its mission of offering information literacy instruction. It pushed us to adapt quickly by evaluating our old ways of doing things. The most striking result was the creation of a daily offering of morning webinars open to all. We seized this opportunity to experiment and test innovations corresponding to our values of excellence, caring and openness. Their success has enabled us to transform our suite of open workshops by emphasizing advanced and more diversified concepts. | |
dcterms.abstract | Le premier confinement de mars 2020 dû à la pandémie de Covid-19 a influencé la manière dont la Bibliothèque des lettres et sciences humaines de l’Université de Montréal a rempli sa mission de formation des compétences informationnelles. Le résultat le plus marquant de cette adaptation a été la création d’une offre quotidienne de webinaires matinaux ouverts à tous. Ces webinaires ont permis d’expérimenter et de tester des innovations correspondant à des valeurs d’excellence, de bienveillance et d’ouverture. La dimension de soutien moral à la communauté a été particulièrement appréciée. Le succès de ces webinaires a marqué la transformation de l’offre de formations en mettant l’accent sur des notions avancées et plus diversifiées en lien avec les compétences informationnelles et la recherche. | |
dcterms.isPartOf | urn:ISSN:1911-9593 | |
dcterms.language | fra | fr |
UdeM.ReferenceFournieParDeposant | MARTINOLLI, Pascal (2021). « La formation documentaire en temps de pandémie : les webinaires matinaux ». Partnership : Revue canadienne de la pratique et de la recherche en bibliothéconomie et sciences de l'information. | fr |
UdeM.VersionRioxx | Version originale de l'auteur·e / Author's Original | fr |
oaire.citationTitle | Partnership : the Canadian journal of library and information practice and research | |
oaire.citationVolume | 16 | |
oaire.citationIssue | 1, Special issue on libraries and the pandemic |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.