Show item record

Quatre fiches pour ludifier les fondements du nouveau Référentiel de l'ACRL

dc.contributor.authorMartinolli, Pascal
dc.date.accessioned2018-06-20T12:55:32Z
dc.date.available2018-06-20T12:55:32Z
dc.date.issued2018-06-07
dc.identifier.urihttps://wilu2018.sched.com/event/E1Br
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/20641
dc.subjectRéférentiel de l'ACRLfr
dc.subjectACRL Frameworkfr
dc.subjectLudificationfr
dc.subjectGamificationfr
dc.subjectScholarly character sheetfr
dc.subjectFeuille de personnage d'apprentissagefr
dc.titleQuatre fiches pour ludifier les fondements du nouveau Référentiel de l'ACRLfr
dc.typeContribution à un congrès / Conference objectfr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Direction des bibliothèquesfr
dcterms.abstractQuatre outils conçus pour engager les étudiants, synthétiser leurs apprentissages et développer leur autonomie : baromètre pour évaluer ses sources, programmes pour bloguer sa recherche et pour Wikipédia, et fiche d’auto-évaluation et de reconnaissance des acquis. J’expose leurs notions pédagogiques et comment ils sont utilisés en formation et hors formation.fr
dcterms.abstractFour tools designed to engage students, synthesize their learning and develop their autonomy: a barometer to evaluate their sources, programs to blog their research and to use with Wikipedia, and a self-assessment and recognition of prior learning sheet. I explain their pedagogical concepts and how they are used in and out of training.fr
dcterms.alternativeSide-Quests & Character Sheets: Four Handouts to gamify the ACRL's Framework Threshold Conceptsfr
dcterms.descriptionLes documents de formation originaux sont disponibles en libre accès sur le sandbox de l'ACRL : http://sandbox.acrl.org/users/pascaloufr
dcterms.languagefrafr
dcterms.languageengfr
oaire.citationTitleCongrès WILU 2018 : Information into action
oaire.citationConferencePlaceOttawa (Ont.)
oaire.citationConferenceDate2018-06-06 - 2018-06-08


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.