Recherche
Voici les éléments 1-10 de 12
Composition orientée objet
Object-oriented composition
(Université de Montréal. Faculté de musique, 2013)
C’est par la lorgnette de sa pratique que l’artiste esquisse une démarche de
création sonore ancrée dans le rapport au matériel : du rapport à l’objet
sonore, à l’objet matériel, au corps sonore, au corps humain jusqu’à ...
Sine wave in music and sound art : a typology of artistic approaches
(Cambridge University Press, 2023-01-10)
Despite the sine wave’s close links to the birth of electronic music in the mid-twentieth century, it has been little studied aesthetically, and no systematic review of its artistic usages exists. This article presents a ...
Sine waves interpretations : notes on an adaptation and transcription process of electroacoustic works =
Interprétations sinusoïdales : Notes sur une démarche d’adaptation et de transcription d’œuvres électroacoustiques
(Lectures formes • ondes, 2022)
Indonesian cultural diplomacy and the First International Gamelan Festival and Symposium at Expo 86
(University of Illinois Press, 2020-12-01)
Observations on performing sine waves with an oscillator ensemble
(MIT Press, 2022-04-01)
Founded in 2016 at Université de Montréal, Ensemble d’oscillateurs
(French for “Oscillator Ensemble”) brings together 10 musicians around
old analog test equipment oscillators that produce audio sine waves.
The ensemble ...
L’interculturalisme à travers le filtre cognitif : comment Gilles Tremblay recompose le gamelan dans Oralléluiants
Interculturalism through a cognitive filter : how Gilles Tremblay recomposes gamelan in Oralléluiants
(Université de Montréal. Faculté de musique, 2018-04-06)
Dans un article consacré à l’impact bien connu du gamelan sur le langage musical de Claude Debussy, Nicholas Cook propose une interprétation de l’oeuvre du compositeur français qui navigue entre une perspective qui prétend ...
Gerard Grisey, accordionist
(Cambridge University Press, 2018)
It is tolerably well known that Gerard Grisey’s first instrument was the accordion, but little has been written ´
about the influence the pioneering spectral composer’s main instrument had on his compositional language. ...
Preface
(Faber & Faber, 2018)
A connected history and geography of studios
(Taylor and Francis, 2021-02-02)