Search
Now showing items 1-10 of 15
Evidence-Based Practice in PubMed: Are Shared Filters Useful to Health Sciences Academic Users?
(2012-05)
Objectives
In April 2010, the Université de Montréal’s Health Sciences Library has implemented shared filters in its institutional PubMed account. Most of these filters are designed to highlight resources for evidence-based ...
À l'écoute des patients : la bédé en sciences de la santé
(2013-11-25)
Présentation de la collection de romans graphiques médicaux (graphic medicine) de la Bibliothèque de la santé de l'Université de Montréal
Dare to Dream: Promoting ndigenous children's interest in health professions through book collections
(2017-05)
Objectives: Indigenous peoples in Canada face significant health challenges. They represent 4.3% of the population, but less than 1% are doctors, and few pursue careers in the health sciences. We will present descriptions ...
Creating and sustaining a library journal club at a French-language university
(2018-05-31)
A library journal club was initiated at Université de Montréal (UdeM), a French-language university in the province of Quebec, with the objectives of improving librarians’ critical appraisal skills, integrating evidence ...
« Moi aussi, je serai docteur » : promouvoir les professions de la santé auprès des jeunes Atikamekw à travers une collection de livres
(2015-11-20)
Introduction : Les autochtones sont actuellement fortement sous-représentés au sein des professions de la santé et le recrutement d’étudiants autochtones est une priorité pour les facultés de médecine canadiennes. Le Dr ...
Reaching Innu and Atikamekw Youths in their communities: Future Healthcare Professionals Working Together
(2017-10-03)
Background
Mini-Schools of Health are held since 2011 in indigenous communities by the Université de Montréal's
Faculty of Medicine and the student's Groupe d’intérêt en santé autochtone (GISA). These events take
place ...
Health and literacy: the Mini-Med School and the Literacy Foundation working together to reach native children
(2016-05-18)
The Mini-Med School (MMS) aims to motivate Native children to stay in school, introduce them to the health professions and encourage them to have healthy living practices. As reading skills play a major role in student ...
“When I Grow Up I Want to be a Doctor”: Promoting Atikamekw children’s interest for health professions through a book collection
(2015-06-20)
Introduction: Aboriginal peoples are underrepresented within the healthcare professions, and recruitment of Aboriginal students has become a priority for medical schools in Canada. Because of very low high-school completion ...
Libre accès à la recherche médicale subventionnée : faire des choix de publication et de diffusion éclairés
(2018-01-26)
Introduction. La diffusion en libre accès des résultats de la recherche soutenue par des organismes subventionnaires gouvernementaux ou sans but lucratif est souvent requise. Les politiques de libre accès de ces organismes ...
Les mini-écoles de la santé : pour encourager la persévérance scolaire
(2017-10-11)
Depuis 2011, des centaines d’élèves autochtones et d’étudiants universitaires se sont rencontrés grâce aux Mini-écoles de la santé initiées par le Dr Stanley Vollant en collaboration avec l’Université de Montréal. Les ...