Now showing items 1-4 of 4

  • Integrating information literacy in health sciences curricula: a case study from Québec 

    Clairoux, Natalie; Desbiens, Sylvie; Clar, Monique; Dupont, Patrice; St-Jean, Monique (2013-02-11)
    Objective: To portray an information literacy programme demonstrating a high level of integration in health sciences curricula and a teaching orientation aiming towards the development of lifelong learning skills. The setting is a French-speaking North ...
  • « Moi aussi, je serai docteur » : promouvoir les professions de la santé auprès des jeunes Atikamekw à travers une collection de livres 

    Clar, Monique; Seminaro, Bianca; Drouin, Éric; Fagnant, Maryse (2015-11-20)
    Introduction : Les autochtones sont actuellement fortement sous-représentés au sein des professions de la santé et le recrutement d’étudiants autochtones est une priorité pour les facultés de médecine canadiennes. Le Dr Stanley Vollant, de la Faculté ...
  • Rencontre avec... Danielle Tardif 

    Revue internationale francophone d'éducation médicale (équipe de redaction) (Association francophone pour le développement de l'éducation médicale (AFDEM), 2003-11)
    En rencontrant aujourd’hui Danielle Tardif, responsable de la bibliothèque de la faculté de médecine de Montréal, la rédaction de Pédagogie Médicale ouvre sa rubrique à des acteurs de formation autre que les médecins-enseignants au sens traditionnel ...
  • Social Media Use in Medical and Health Professional Education: Role of the Librarian on a Faculty Steering Committee 

    Clairoux, Natalie; Weiss-Lambrou, Rhoda (Canadian Health Libraries Association / Association des bibliothèques de la santé du Canada, 2015-08)
    Objective: An interprofessional steering committee was created at Université de Montréal’s Faculty of Medicine to examine how social media are integrated in medical and health professional education in universities across the globe, and to propose a ...