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dc.contributor.authorDoug, Ragan
dc.contributor.authorClarissa, Wilkinson
dc.date.accessioned2009-10-06T15:58:48Z
dc.date.available2009-10-06T15:58:48Z
dc.date.issued2009-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/3068
dc.publisherCentre de recherche en éthique de l'Université de Montréal
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/legalcode
dc.subjectéthique appliquéeen
dc.subjectparticipationen
dc.subjectjeunesen
dc.titleGrowing up expectations. Better understanding the expectations of community partners in participatory action research projectsen
dc.typeArticleen
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. Centre de recherche en éthiquefr
dcterms.abstractThis paper challenges the assumption that youth and youth agencies are in a condition of equality when entering a participatory action research (PAR). By asserting that it is not a state of equality that practitioners nor youth should assume nor be immediately striving for, but a consistently equitable process, this article draws from and reflects on the relationship between young people and researchers who have used a PAR methodology in action oriented projects. Using the UNESCO Growing up in Cities Canada project as a case example, this review extrapolates from and reflects on challenges faced by the project as a whole. Using semi-structured interviews to explore the roles of adults and youth, a number of strategies are highlighted as the techniques used to overcome these challenges. The discussion concludes with further reflection on the complexities of equality and equity, recommending a number of actions that have the potential to create an equitable environment in PAR projects similar to the one examined.en
dcterms.abstractLe présent article examine la condition supposée d’égalité des jeunes et des agences de jeunes engagés dans des projets participatifs de recherche-action. L’article se base sur la relation entre des jeunes et des chercheurs dans le cadre de démarches de recherche-action participative pour affirmer que ce n’est pas une condition d’égalité que les praticiens et les jeunes devraient assumer ou rechercher en premier lieu, mais plutôt des processus équitables. Le cas d’étude utilisé est le projet Grandir en Ville Canada, de l’UNESCO. À partir d’entrevues semi-dirigées visant à explorer les rôles des adultes et des jeunes, plusieurs stratégies employées pour surmonter les défis soulevés par le projet sont soulignées. L’article termine avec une réflexion sur les complexités de l’égalité et de l’équité, et propose plusieurs actions ayant le potentiel de créer un environnement d’équité lors des démarches participatives similaires de recherche-action.en
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1718-9977
dcterms.languageengen
UdeM.VersionRioxxVersion publiée / Version of Record
oaire.citationTitleLes ateliers de l'éthique = The ethics forum
oaire.citationVolume4
oaire.citationIssue1


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