Now showing items 1-3 of 3

  • Adam Smith, Moral Motivation and Business Ethics 

    Brown, Karin (Centre de recherche en éthique de l'Université de Montréal, 2013)
    This paper shows how Adam Smith’s concept of moral motivation applies to business ethics and ethical consumption. Moral motivation for Smith is embedded in his moral psychology and his theory of virtue, particularly in terms of socialization and our ...
  • Les apports de la phénoménologie de Jan Patočka à la question de l’éthique au travail 

    Brasseur, Martine (Centre de recherche en éthique de l'Université de Montréal, 2013)
    Nous nous proposons d’éclairer la question de l’éthique au travail par l’étude de la philosophie de Jan Patočka, dont les publications permettent de sortir de l’antagonisme apparent entre une éthique pensée par le sujet et une éthique donnée. En effet, ...
  • L’éthique de la discussion : Portée et limites des propositions de Karl-Otto Apel 

    Mahieu, Christian (Centre de recherche en éthique de l'Université de Montréal, 2013)
    Management sciences and corporate practices of companies bring extensive views on the ethics and the corporate responsibility. The practical experiments try to build, and to make appropriate themselves to itself by the actors of companies, the deontological ...