Search
Now showing items 1-4 of 4
Integrating information literacy in health sciences curricula: a case study from Québec
(2013-02-11)
Objective: To portray an information literacy programme demonstrating a high level of integration in health sciences curricula and a teaching orientation aiming towards the development of lifelong learning skills. The ...
La formation documentaire en temps de pandémie : les webinaires matinaux
(Partnership (Provincial and territorial library association of Canada), 2021-05-20)
The first COVID-19 lockdown influenced the way the Bibliothèque des lettres et sciences humaines (the arts and humanities library) at the Université de Montréal fulfilled its mission of offering information literacy ...
Rencontre avec... Danielle Tardif
(Association francophone pour le développement de l'éducation médicale (AFDEM), 2003-11)
En rencontrant aujourd’hui Danielle Tardif, responsable de la bibliothèque de la
faculté de médecine de Montréal, la rédaction de Pédagogie Médicale ouvre sa
rubrique à des acteurs de formation autre que les médecins-enseignants ...
« How to Teach Evidence-Based Clinical Practice 2002 » à l'Université McMaster : 3 bibliothécaires participantes
(Association des bibliothèques de la santé du Canada, 2003)
Compte-rendu de la formation « How to Teach Evidence-Based Clinical Practice 2002 », suivie par des bibliothécaires du domaine de la santé en juin 2002 à l'Université McMaster.