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dc.contributor.authorKristie S., Lekies
dc.date.accessioned2009-10-06T18:19:25Z
dc.date.available2009-10-06T18:19:25Z
dc.date.issued2009-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/3071
dc.publisherCentre de recherche en éthique de l'Université de Montréal
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/legalcode
dc.subjectéthique appliquéeen
dc.subjectparticipationen
dc.subjectjeunesen
dc.titleYouth engagement: the ethics of inclusion and exclusionen
dc.typeArticleen
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. Centre de recherche en éthiquefr
dcterms.abstractThis study focuses on the engagement of children and youth in their communities and the ways they are included in and excluded from community life. Using a content analysis of a small town United States newspaper over a one-year period, examples of engagement were identified and classified into 12 categories: programs, clubs and special events; fundraising and community service; business and community support; participation in community events; school events; athletic and other performances; employment; involvement in local planning and decision making; serving as a community representative; visibility and recognition; criminal activity and accidents; and use of public space. Examples of community exclusion were identified as well. Young people were engaged primarily through activities that were adult-directed or supervised, or organized through schools, churches, and youth clubs. There was little involvement in local planning, decision making, or activism. Some evidence existed of peer teaching, leadership, and self-initiated activities, as well as intentional efforts by adults to give youth a greater voice in community activities. Implications include several ethical issues regarding the role of young people in community life, particularly young children, and the need for greater awareness on the part of communities of the contributions young people can make.en
dcterms.abstractL’article porte sur l’implication, l’inclusion et l’exclusion des jeunes et enfants au sein de leurs communautés. À travers l’analyse du contenu du journal d’un village étasunien (une année), des exemples d’engagement ont été identifiés et classés selon 12 catégories : programmes, clubs et événements spéciaux; levée de fonds et service communautaire; support communautaire et des entreprises; participation aux événements communautaires; événements scolaires; performances athlétiques ou d’autre type; emploi; implication dans l’aménagement et la prise de décisions; représentation communautaire; visibilité et reconnaissance; criminalité et accidents; utilisation de l’espace publique. Des exemples d’exclusion ont été aussi identifiés. Les jeunes ont été engagés notamment dans des activités dirigées ou supervisées par des adultes ou organisées au sein des écoles, des églises et des maisons des jeunes. Il y aurait peu d’implication des jeunes dans l’aménagement, la prise de décisions et l’activisme. Certains cas de formation par des pairs, leadership et activités initiées par les jeunes ont été rapportés, tout comme des efforts pour donner une place plus importante aux jeunes dans les activités communautaires chez les adultes. Des problèmes éthiques concernant le rôle des jeunes dans la communauté sont soulevés,comme le besoin d’une sensibilisation au sujet des contributions potentielles des jeunes.en
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1718-9977
dcterms.languageengen
UdeM.VersionRioxxVersion publiée / Version of Record
oaire.citationTitleLes ateliers de l'éthique = The ethics forum
oaire.citationVolume4
oaire.citationIssue1


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