Working with graduate students : there are many different paths to successful student-supervisor collaborations
dc.contributor.author | Williams-Jones, Bryn | |
dc.date.accessioned | 2024-09-04T11:35:58Z | |
dc.date.available | NO_RESTRICTION | fr |
dc.date.available | 2024-09-04T11:35:58Z | |
dc.date.issued | 2024-08-27 | |
dc.identifier.uri | https://brynstorming.substack.com/p/working-with-students | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/33749 | |
dc.title | Working with graduate students : there are many different paths to successful student-supervisor collaborations | fr |
dc.type | Autre / Other | fr |
dc.contributor.affiliation | Université de Montréal. École de santé publique | fr |
dcterms.abstract | Supervising graduate students is an intellectually stimulating and energizing experience; working with creative minds on a diversity of projects, professors are challenged to continually learn and examine new ways of doing research. But there is no "one-size-fits-all" or "standard" form of supervision - it may be individual, team-based or a hybrid. It's thus important for both students and supervisors to be transparent about their respective needs and expectations, in order to build a common vision (and if not, walk away) so that this multi-year collaboration is mutually rewarding. | fr |
dcterms.abstract | L'encadrement d'étudiants des cycles supérieurs est une expérience intellectuellement stimulante et énergisante; en travaillant avec des esprits créatifs sur une diversité de projets, les professeurs sont mis au défi d'apprendre continuellement et d'examiner de nouvelles façons de faire de la recherche. Mais il n'existe pas de forme de supervision « unique » ou « standard » - elle peut être individuelle, en équipe ou hybride. Il est donc important que les étudiants et les superviseurs soient transparents quant à leurs besoins et attentes respectifs, afin de construire une vision commune (et si ce n'est pas le cas, de s'en retirer) pour que cette collaboration pluriannuelle soit mutuellement enrichissante. | fr |
dcterms.alternative | Travailler avec des étudiants des cycles supérieurs : il existe de nombreux chemins différents pour réussir les collaborations entre étudiants et superviseurs | fr |
dcterms.description | BrynStorming | fr |
dcterms.language | fra | fr |
dcterms.language | eng | fr |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.