Now showing items 1-4 of 4

  • Acute and chronic stress among workers in residential treatment centers for youth : effects on restraint and seclusion 

    Mathieu, Caroline A.; Plusquellec, Pierrich; Giguère, Charles-Édouard; Lupien, Sonia; Geoffrion, Steve (Elsevier, 2020-08-29)
    Workers in residential treatment centers for youth are often victims of violence, including verbally and physically aggressive behavior. Restraint and seclusion (R&S) are the last-resort methods used by residential workers to deal with the aggressive ...
  • L’égalité des sexes n’a rien à voir avec la science! 

    Science is irrelevant to sex equality!
    Paquette, Daniel; Larivée, Serge; Lemelin, Jean-Pascal; Normandeau, Sylvie; Baril, Daniel; Plusquellec, Pierrich (Revue de psychoéducation (Université de Montréal. École de psychoéducation.), 2013-06)
    Cet article critique un livre récemment écrit dont l’objectif est de défendre l’égalité des sexes en niant l’existence de différences entre les femmes et les hommes. La première partie de l’article affirme que l’égalité des sexes est une valeur ...
  • Salivary cortisol and stereotypy in minimally verbal children with autism : a pilot study 

    Dufour, Marie-Michèle; Lanovaz, Marc; Plusquellec, Pierrich (Springer, 2022-08-30)
    Several studies have reported conflicting results when assessing associations between stress and repetitive behaviors in individuals with autism spectrum disorder (ASD). Some factors that may have caused these discrepant results include the monitoring ...
  • La synergologie, une lecture pseudoscientifique du langage corporel 

    Synergology, a pseudoscientific reading of body language
    Denault, Vincent; Larivée, Serge; Plouffe, D.; Plusquellec, Pierrich (Revue de psychoéducation (Université de Montréal. École de psychoéducation.), 2015-06)
    L’objectif du présent article est d’évaluer si la synergologie fait partie du domaine de la science ou si elle n’est qu’une pseudoscience du décodage du non-verbal. Le texte comprend cinq parties. Dans la première partie, nous décrivons des éléments ...