Now showing items 1-2 of 2

  • L’évaluation développementale et cognitive de l’enfant d’âge préscolaire en clinique psychiatrique 

    Preschool developmental and cognitive assessment tools in a psychiatric setting
    Béliveau, Marie-Julie; Smolla, Nicole; Breault, Chantale; Lévesque, Alain (Université du Québec à Trois-Rivières. Département de psychologie, 2014)
    Une recension a permis de constituer un répertoire de 181 mesures (en anglais ou en français) d’évaluation du développement général, cognitif, langagier et des fonctions sensorimotrices des enfants d’âge préscolaires. Selon les réponses de 26 experts ...
  • La pertinence de l'inquiétude parentale pour le développement langagier du jeune enfant référé en psychiatrie 

    The relevance of parental worry for language development in clinic-referred preschoolers
    Smolla, Nicole; Béliveau, Marie-Julie; Noël, Raphaële; Breault, Chantale; Lévesque, Alain; Berthiaume, Claude; Martin, Véronique (Université du Québec à Trois-Rivières. Département de psychologie, 2015)
    The prevalence of unsuspected language deficits, high in clinical settings, was examined in a sample of 167 clinic-referred preschoolers (aged 3 to 5): 73.1 % were diagnosed with a language disorder, which is consistent with rates reported by the ...