Search
Now showing items 1-10 of 106
"Bolex Artists" : Bolex cameras, Amateurism, and New York avant-garde film
(Amsterdam University Press, 2016)
Designed by Jacques Bogopolsky in 1928, the Bolex camera was first commercialized
by the Swiss firm Paillard-Bolex in 1935. The model shown here is an H16, the firm’s
emblematic 16mm model, from 1952. The camera measures ...
Digital cinema or what happens to the dispositif?
(Amsterdam University Press, 2016)
The digital cinema package :
Created in 2005 by the Digital Cinema Initiatives—a group of Hollywood majors
that formed a joint venture in 2002,—the Digital Cinema Package (DCP) is a wrapper
containing images, sound, ...
De Coissac à Mitry : réflexions historiographiques sur le passage à la pellicule panchromatique en France
(Presses universitaires de Rennes, 2015)
Insegnare il “cinema” : per quanto tempo ancora?
(Forum, 2013)
Capture de mouvement contre prises de vues réelles : de l'empirisme du point de vue photographique à l'idéalisme numérique du corps cinématographié
(Presses universitaires de Provence, 2014)
Cet article interroge la technologie numérique de la Motion/Performance Capture, mettant à
mal depuis une dizaine d'années la notion de prise de vues réelles photographiques, qu'il s'agit,
pour l'occasion, de réévaluer ...
Méliès/Metz : comment penser le trucage?
(Forum, 2010)
The case for an epistemography of montage : the Marey moment
(Amsterdam University Press, 2010)
Projected cinema (a hypothesis on the cinema’s imagination)
(Amsterdam University Press, 2010)