Show item record

dc.contributor.advisorParet, Marie-Christine
dc.contributor.authorLecavalier, Jacquesfr
dc.date.accessioned2012-03-07T02:21:01Z
dc.date.available2012-03-07T02:21:01Z
dc.date.issued2004fr
dc.date.submitted2003fr
dc.identifier.urihttp://wwwlib.umi.com/cr/umontreal/fullcit?pNQ92731fr
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/6759
dc.subjectConnecteursfr
dc.subjectÉcriturefr
dc.subjectFrançaisfr
dc.subjectCollégialfr
dc.subjectPragmatiquefr
dc.subjectPertinencefr
dc.subjectDiscoursfr
dc.subjectDissertationfr
dc.subjectExercicesfr
dc.subjectGrammaticalisationfr
dc.titleLa didactique de l'écriture : les marqueurs de relation dans les cours de français du collégialfr
dc.typeThèse ou mémoire / Thesis or Dissertationfr
etd.degree.disciplineDidactiquefr
etd.degree.grantorUniversité de Montréalfr
etd.degree.levelDoctorat / Doctoralfr
etd.degree.namePh. D.fr
dcterms.descriptionThèse diffusée initialement dans le cadre d'un projet pilote des Presses de l'Université de Montréal/Centre d'édition numérique UdeM (1997-2008) avec l'autorisation de l'auteur.fr
dcterms.languagefrafr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.