Afficher la notice

dc.contributor.authorHeron, Barbara
dc.date.accessioned2011-01-24T02:21:13Z
dc.date.available2011-01-24T02:21:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://ethique-economique.net/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/4584
dc.publisherCentre de recherche en éthique de l'Université de Montréal
dc.subjectPhilosophyen
dc.subjectPhilosophieen
dc.subjectEthicsen
dc.subjectÉthiqueen
dc.subjectEconomicsen
dc.subjectÉconomieen
dc.subjectGlobal citizenshipen
dc.subjectCitoyenneté mondialeen
dc.subjectInternationalizationen
dc.subjectInternationalisationen
dc.titleChallenging Indifference to Extreme Poverty: Considering Southern Perspectives on Global Citizenship and Changeen
dc.typeArticleen
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. Centre de recherche en éthiquefr
dcterms.abstractCanadian universities are expanding opportunities for students to travel, study, volunteer and work abroad for academic credit, especially in regions of the global south often called “developing countries.” It is widely assumed that exposure to extreme poverty through shortterm placements overseas will make young Canadians and other Northerners into “global citizens” who would by definition be incapable of indifference to the lack of freedom that accompanies extreme poverty. This paper asks whether it is warranted for Northerners to attain a claim to global citizenship via this mechanism, especially in light of the burdens falling upon Southern organizations that host young people from Canada and elsewhere.en
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1639-1306
dcterms.languageengen
UdeM.VersionRioxxVersion publiée / Version of Record
oaire.citationTitleÉthique et économique = Ethics and economics
oaire.citationVolume8
oaire.citationIssue1


Fichier·s constituant ce document

Vignette

Ce document figure dans la ou les collections suivantes

Afficher la notice

Ce document diffusé sur Papyrus est la propriété exclusive des titulaires des droits d'auteur et est protégé par la Loi sur le droit d'auteur (L.R.C. (1985), ch. C-42). Il peut être utilisé dans le cadre d'une utilisation équitable et non commerciale, à des fins d'étude privée ou de recherche, de critique ou de compte-rendu comme le prévoit la Loi. Pour toute autre utilisation, une autorisation écrite des titulaires des droits d'auteur sera nécessaire.