Afficher la notice

dc.contributor.authorDupéré, Véronique
dc.contributor.authorDion, Éric
dc.contributor.authorHarkness, Kate
dc.contributor.authorMcCabe, Julie
dc.contributor.authorThouin, Éliane
dc.contributor.authorParent, Sophie
dc.date.accessioned2023-09-13T13:22:58Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2023-09-13T13:22:58Z
dc.date.issued2016-11-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/28666
dc.publisherWileyfr
dc.subjectLife Events and Difficulties Schedule (LEDS)fr
dc.subjectHigh school dropoutfr
dc.subjectReliabilityfr
dc.subjectValidityfr
dc.subjectPsychosocial stressorsfr
dc.titleAdaptation and validation of the life events and difficulties schedule for use with high school dropoutsfr
dc.typeArticlefr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de psychoéducationfr
dc.identifier.doi10.1111/jora.12296
dcterms.abstractThe Life Events and Difficulties Schedule (LEDS) is considered the standard for measuring psychosocial stressor exposure, but it has not been used with academically at-risk adolescents, including high school dropouts. The goal of this study was to (1) adapt the LEDS for use with this population, and (2) examine the reliability (interrater) and validity (concurrent and predictive) of this adaptation among a sample of vulnerable adolescents (N = 545). Good reliability coefficients (.79–.90) were obtained, and stressor exposure was associated with concurrent criteria indexing mental health outcomes (depression) and major risk factors for dropout (administratively recorded and self-reported). Also, LEDS scores predicted dropout beyond these risk factors. The adapted LEDS appears useful for describing academically struggling adolescents’ stressor exposure.fr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1050-8392fr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1532-7795fr
dcterms.languageengfr
UdeM.ReferenceFournieParDeposanthttps://doi.org/10.1111/jora.12296fr
UdeM.VersionRioxxVersion acceptée / Accepted Manuscriptfr
oaire.citationTitleJournal of research on adolescencefr
oaire.citationVolume27fr
oaire.citationIssue3fr
oaire.citationStartPage683fr
oaire.citationEndPage689fr


Fichier·s constituant ce document

Vignette

Ce document figure dans la ou les collections suivantes

Afficher la notice

Ce document diffusé sur Papyrus est la propriété exclusive des titulaires des droits d'auteur et est protégé par la Loi sur le droit d'auteur (L.R.C. (1985), ch. C-42). Il peut être utilisé dans le cadre d'une utilisation équitable et non commerciale, à des fins d'étude privée ou de recherche, de critique ou de compte-rendu comme le prévoit la Loi. Pour toute autre utilisation, une autorisation écrite des titulaires des droits d'auteur sera nécessaire.