Documenting acousmatic music interpretation : a developmental framework based on cross self-confrontations
dc.contributor.author | Boutard, Guillaume | |
dc.contributor.author | Féron, François-Xavier | |
dc.date.accessioned | 2023-01-26T19:52:19Z | |
dc.date.available | NO_RESTRICTION | fr |
dc.date.available | 2023-01-26T19:52:19Z | |
dc.date.issued | 2020-12-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/27366 | |
dc.publisher | Taylor and Francis Group | fr |
dc.subject | Acousmatic music | fr |
dc.subject | Interpretation | fr |
dc.subject | Sound projection | fr |
dc.subject | Documentation framework | fr |
dc.subject | Cross self-confrontations | fr |
dc.title | Documenting acousmatic music interpretation : a developmental framework based on cross self-confrontations | fr |
dc.type | Article | fr |
dc.contributor.affiliation | Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de bibliothéconomie et des sciences de l'information | fr |
dc.identifier.doi | 10.1080/14794713.2020.1864712 | |
dcterms.abstract | The investigation of acousmatic music interpretation as a distinct activity from composition calls for the investigation of appropriate documentation frameworks. This paper investigates the relevance of cross self-confrontations to capture all dimensions of interpretation of acousmatic music from a dialogical and developmental perspective. This study is the second phase of the project Interpretation Spatiale des Musiques Electroacoustiques (ISME), following a theoretical investigation of acousmatic music interpretation. It is based on the automated re-enactment of several performances conducted during an acousmatic interpretation workshop and masterclass at LaBRISCRIME in 2015. The analysis presents the practical and theoretical relevance of the framework in relation to the dimensions of acousmatic interpretations conceptualized during the first phase of the project based on semi-structured interviews. | fr |
dcterms.isPartOf | urn:ISSN:1479-4713 | fr |
dcterms.isPartOf | urn:ISSN:2040-0934 | fr |
dcterms.language | eng | fr |
UdeM.ReferenceFournieParDeposant | https://doi.org/10.1080/14794713.2020.1864712 | fr |
UdeM.VersionRioxx | Version acceptée / Accepted Manuscript | fr |
oaire.citationTitle | International journal of performance arts and digital media | fr |
oaire.citationVolume | 17 | fr |
oaire.citationIssue | 3 | fr |
oaire.citationStartPage | 336 | fr |
oaire.citationEndPage | 355 | fr |
Fichier·s constituant ce document
Ce document figure dans la ou les collections suivantes
Ce document diffusé sur Papyrus est la propriété exclusive des titulaires des droits d'auteur et est protégé par la Loi sur le droit d'auteur (L.R.C. (1985), ch. C-42). Il peut être utilisé dans le cadre d'une utilisation équitable et non commerciale, à des fins d'étude privée ou de recherche, de critique ou de compte-rendu comme le prévoit la Loi. Pour toute autre utilisation, une autorisation écrite des titulaires des droits d'auteur sera nécessaire.