Afficher la notice

dc.contributor.authorBernier, Nicolas
dc.contributor.authorBoutard, Guillaume
dc.contributor.authorTraube, Caroline
dc.contributor.authorSchorpp, Estelle
dc.contributor.authorBellemare, Laurent
dc.contributor.authorDrouin-Trempe, Victor
dc.date.accessioned2023-01-23T14:04:44Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2023-01-23T14:04:44Z
dc.date.issued2023-01-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/27335
dc.publisherCambridge University Pressfr
dc.titleSine wave in music and sound art : a typology of artistic approachesfr
dc.typeArticlefr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de bibliothéconomie et des sciences de l'informationfr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté de musiquefr
dc.identifier.doi10.1017/S1355771822000590
dcterms.abstractDespite the sine wave’s close links to the birth of electronic music in the mid-twentieth century, it has been little studied aesthetically, and no systematic review of its artistic usages exists. This article presents a brief literature review, followed by the results of a survey on the principles guiding sine wave-based works. This allows to put forward a typological framework contributing to an understanding of the application of the sine wave in music.fr
dcterms.descriptionProject : Towards an Aesthetics of the Sine Wave Chercheur.e.s : Nicolas Bernier, Guillaume Boutard, Caroline Traubefr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1355-7718fr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1469-8153fr
dcterms.languageengfr
UdeM.ReferenceFournieParDeposantBernier, N., Boutard, G., Traube, C., Schorpp, E., Bellemare, L., & Drouin-trempe, V. (2023). Sine Wave in Music and Sound Art: A typology of artistic approaches. Organised Sound, 1–13. https://doi.org/10.1017/S1355771822000590fr
UdeM.VersionRioxxVersion acceptée / Accepted Manuscriptfr
oaire.citationTitleOrganised soundfr


Fichier·s constituant ce document

Vignette

Ce document figure dans la ou les collections suivantes

Afficher la notice

Ce document diffusé sur Papyrus est la propriété exclusive des titulaires des droits d'auteur et est protégé par la Loi sur le droit d'auteur (L.R.C. (1985), ch. C-42). Il peut être utilisé dans le cadre d'une utilisation équitable et non commerciale, à des fins d'étude privée ou de recherche, de critique ou de compte-rendu comme le prévoit la Loi. Pour toute autre utilisation, une autorisation écrite des titulaires des droits d'auteur sera nécessaire.