Sine wave in music and sound art : a typology of artistic approaches
dc.contributor.author | Bernier, Nicolas | |
dc.contributor.author | Boutard, Guillaume | |
dc.contributor.author | Traube, Caroline | |
dc.contributor.author | Schorpp, Estelle | |
dc.contributor.author | Bellemare, Laurent | |
dc.contributor.author | Drouin-Trempe, Victor | |
dc.date.accessioned | 2023-01-23T14:04:44Z | |
dc.date.available | NO_RESTRICTION | fr |
dc.date.available | 2023-01-23T14:04:44Z | |
dc.date.issued | 2023-01-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/27335 | |
dc.publisher | Cambridge University Press | fr |
dc.title | Sine wave in music and sound art : a typology of artistic approaches | fr |
dc.type | Article | fr |
dc.contributor.affiliation | Université de Montréal. Faculté des arts et des sciences. École de bibliothéconomie et des sciences de l'information | fr |
dc.contributor.affiliation | Université de Montréal. Faculté de musique | fr |
dc.identifier.doi | 10.1017/S1355771822000590 | |
dcterms.abstract | Despite the sine wave’s close links to the birth of electronic music in the mid-twentieth century, it has been little studied aesthetically, and no systematic review of its artistic usages exists. This article presents a brief literature review, followed by the results of a survey on the principles guiding sine wave-based works. This allows to put forward a typological framework contributing to an understanding of the application of the sine wave in music. | fr |
dcterms.description | Project : Towards an Aesthetics of the Sine Wave Chercheur.e.s : Nicolas Bernier, Guillaume Boutard, Caroline Traube | fr |
dcterms.isPartOf | urn:ISSN:1355-7718 | fr |
dcterms.isPartOf | urn:ISSN:1469-8153 | fr |
dcterms.language | eng | fr |
UdeM.ReferenceFournieParDeposant | Bernier, N., Boutard, G., Traube, C., Schorpp, E., Bellemare, L., & Drouin-trempe, V. (2023). Sine Wave in Music and Sound Art: A typology of artistic approaches. Organised Sound, 1–13. https://doi.org/10.1017/S1355771822000590 | fr |
UdeM.VersionRioxx | Version acceptée / Accepted Manuscript | fr |
oaire.citationTitle | Organised sound | fr |
Fichier·s constituant ce document
Ce document figure dans la ou les collections suivantes
Ce document diffusé sur Papyrus est la propriété exclusive des titulaires des droits d'auteur et est protégé par la Loi sur le droit d'auteur (L.R.C. (1985), ch. C-42). Il peut être utilisé dans le cadre d'une utilisation équitable et non commerciale, à des fins d'étude privée ou de recherche, de critique ou de compte-rendu comme le prévoit la Loi. Pour toute autre utilisation, une autorisation écrite des titulaires des droits d'auteur sera nécessaire.