Afficher la notice

dc.contributor.authorMaheu-Cadotte, Marc-André
dc.contributor.authorCossette, Sylvie
dc.contributor.authorDubé, Véronique
dc.contributor.authorFontaine, Guillaume
dc.contributor.authorDeschênes, Marie-France
dc.contributor.authorLapierre, Alexandra
dc.contributor.authorLavoie, Patrick
dc.date.accessioned2021-06-17T18:32:15Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2021-06-17T18:32:15Z
dc.date.issued2020-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/25303
dc.publisherElsevierfr
dc.subjectSimulationfr
dc.subjectGamingfr
dc.subjectExperiential learningfr
dc.subjectProblem-based learningfr
dc.subjectInstructional designfr
dc.subjectNursingfr
dc.subjectDecision-makingfr
dc.titleDifferentiating the design principles of virtual simulations and serious games to enhance nurses’ clinical reasoningfr
dc.typeArticlefr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des sciences infirmièresfr
dc.identifier.doi10.1016/j.ecns.2020.04.004
dcterms.abstractVirtual simulations and serious games are e-learning interventions with the potential to enhance nurses' clinical reasoning. However, distinctions in the design principles of each intervention remain ambiguous. Clarifications are needed to distinguish both interventions and ease the articulation between their design principles and the development of clinical reasoning. In this study, we examine the overlapping and unique design principles of virtual simulations and serious games.fr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:1876-1399fr
dcterms.languageengfr
UdeM.ReferenceFournieParDeposantDOI: 10.1016/j.ecns.2020.04.004fr
UdeM.VersionRioxxVersion acceptée / Accepted Manuscriptfr
oaire.citationTitleClinical simulation in nursingfr
oaire.citationVolume49fr
oaire.citationStartPage19fr
oaire.citationEndPage23fr


Fichier·s constituant ce document

Vignette

Ce document figure dans la ou les collections suivantes

Afficher la notice

Ce document diffusé sur Papyrus est la propriété exclusive des titulaires des droits d'auteur et est protégé par la Loi sur le droit d'auteur (L.R.C. (1985), ch. C-42). Il peut être utilisé dans le cadre d'une utilisation équitable et non commerciale, à des fins d'étude privée ou de recherche, de critique ou de compte-rendu comme le prévoit la Loi. Pour toute autre utilisation, une autorisation écrite des titulaires des droits d'auteur sera nécessaire.