Show item record

dc.contributor.authorLee-Hone, Chloe
dc.contributor.authorSimard-Émond, Arnaud
dc.contributor.authorLecomte, Thomas
dc.contributor.authorCapon, Ninon
dc.contributor.authorSanschagrin, Yannick
dc.contributor.authorLezeau, Marianne
dc.date.accessioned2020-07-28T18:29:58Z
dc.date.availableNO_RESTRICTIONfr
dc.date.available2020-07-28T18:29:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/23863
dc.publisherÉditions@anthrofr
dc.titleComptes rendusfr
dc.typeArticlefr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. Département d'anthropologiefr
dcterms.abstractComptes rendus : Camille Lapointe, Allison Bain et Réginald Auger, Le site archéologique du palais de l’intendant à Québec : Plus de 35 années de découvertes / Chloe Lee-Hone ; Leila Inksetter, Initiatives et adaptations algonquines au xixe siècle / Arnaud Simard-Émond ; Anny Morissette, La lutte se poursuivit en cachette : Le pouvoir des chefs et des leaders de la bande algonquine de Kitigan Zibi / Arnaud Simard-Émond ; Daniel Clément, Les récits de notre terre — Les Algonquins / Thomas Lecomte ; Charmain Levy et Andrea Martinez, Genre, féminismes et développement. Une trilogie en construction / Ninon Capon ; Audrey Laurin-Lamothe, Financiarisation et élite économique au Québec / Yannick Sanschagrin ; Lise Gremion, Serge Ramel, Valérie Angelucci et Jean-Claude Kalubi (éd.), Vers une école inclusive : Regards croisés sur les défis actuels / Marianne Lezeaufr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:2563-2698fr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:2563-268Xfr
dcterms.languagefrafr
UdeM.ReferenceFournieParDeposantComptes rendusfr
UdeM.VersionRioxxVersion publiée / Version of Recordfr
oaire.citationTitleAnthropoCité
oaire.citationIssue1
oaire.citationStartPage69
oaire.citationEndPage77


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.