Dérive(s) cinématographique(s) : vers une pratique de la dérive au cinéma
dc.contributor.advisor | Habib, André | |
dc.contributor.author | Ouayda, Nour | |
dc.date.accessioned | 2017-10-23T15:38:47Z | |
dc.date.available | NO_RESTRICTION | fr |
dc.date.available | 2017-10-23T15:38:47Z | |
dc.date.issued | 2017-09-27 | |
dc.date.submitted | 2017-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1866/19367 | |
dc.subject | dérive(s) cinématographique(s) | fr |
dc.subject | Dérive | fr |
dc.subject | Geste | fr |
dc.subject | Espace | fr |
dc.subject | Cinéma | fr |
dc.subject | cinematic drift(s) | fr |
dc.subject | Drift | fr |
dc.subject | Gesture | fr |
dc.subject | Space | fr |
dc.subject | Cinema | fr |
dc.subject.other | Communications and the Arts - Cinema / Communications et les arts - Cinéma (UMI : 0900) | fr |
dc.title | Dérive(s) cinématographique(s) : vers une pratique de la dérive au cinéma | fr |
dc.type | Thèse ou mémoire / Thesis or Dissertation | |
etd.degree.discipline | Études cinématographiques | fr |
etd.degree.grantor | Université de Montréal | fr |
etd.degree.level | Maîtrise / Master's | fr |
etd.degree.name | M.A. | fr |
dcterms.abstract | Dérive(s) cinématographique(s) est une recherche pratique et théorique de la dérive au cinéma. Elle concerne à la fois des œuvres et des pratiques déjà existantes aussi bien qu’une expérimentation esthétique, formelle et structurelle que je mène personnellement. L’identification d’un cinéma de la dérive a pour but de dégager les motifs, les mouvements et les dynamiques principalement engagés dans ce geste. Il s’agit alors de concevoir la dérive comme un potentiel de fuite qui agit, transforme, et déterritorialise l’espace filmique. | fr |
dcterms.abstract | Cinematic drifting(s) is a theoretical and practical research project that explores drifting (la dérive) in cinema. It involves both looking at existing works and practices, as well as aesthetic, formal and structural experimentation in which I am personally embarking. The aim of identifying a cinema of the drift (cinéma de la dérive) is to extract the main patterns, movements and dynamics engaged in this gesture. Drifting is thus conceived in its potential of flight as a force that acts, transforms and deterritorializes the cinematic space. | fr |
dcterms.description | Mémoire en recherche-création | fr |
dcterms.language | fra | fr |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.