Show item record

dc.contributor.advisorPoirier, Louise
dc.contributor.authorBortuzzo, Jacqueline
dc.date.accessioned2017-03-15T01:57:55Z
dc.date.available2017-03-15T01:57:55Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/18266
dc.subjectInuit
dc.subjectMathématiques traditionnelles
dc.subjectEthnomathématiques
dc.subjectEnseignement des mathématiques
dc.subjectEnseignement niveau primaire
dc.subjectCulture
dc.subjectConcept de nombre
dc.subjectGéométrie
dc.subjectMesure
dc.titleIntégrer les mathématiques traditionnelles à l'enseignement des mathématiques "standard" : l'exemple des Inuit du Nunavik
dc.typeThèse ou mémoire / Thesis or Dissertation
etd.degree.disciplineDidactiquefr
etd.degree.grantorUniversité de Montréalfr
etd.degree.levelMaîtrise / Master's
etd.degree.nameM.A.
dcterms.descriptionMémoire numérisé par la Direction des bibliothèques de l'Université de Montréal.fr
dcterms.languagefra


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.