Show item record

dc.contributor.authorVitali-Rosati, Marcello
dc.date.accessioned2016-02-08T15:47:41Z
dc.date.available2016-02-08T15:47:41Z
dc.date.issued2009-04-16
dc.identifier.urihttp://www.sens-public.org/spip.php?article669
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1866/12975
dc.publisherAssociation Sens public
dc.subjectThéorie des médiasfr
dc.subjectVirtuelfr
dc.subjectNumériquefr
dc.subjectNouvelles technologiesfr
dc.subjectRéalitéfr
dc.subjectImaginairefr
dc.subjectInternetfr
dc.subjectRéel et imaginairefr
dc.titleLa virtualité d'Internet : une tentative d'éclaircissement terminologiquefr
dc.typeArticlefr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Faculté des arts et des sciences. Département des littératures de langue françaisefr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Chaire de recherche du Canada sur les écritures numériquesfr
dc.contributor.affiliationUniversité de Montréal. Canada Research Chair on Digital Textualitiesen
dcterms.abstractDepuis plusieurs années le mot « virtuel » est utilisé pour caractériser des pratiques quotidiennes liées à l’emploi des nouvelles technologies et en particulier d’Internet. Mais qu’est-ce qui est virtuel en Internet ? Pour répondre à cette question il faut d’abord remonter aux racines philosophiques de ce mot et essayer d’éclaircir sa signification. C’est la tentative proposée dans cette article.fr
dcterms.abstractSince many years the word “virtual” is employed to define some common practices related to new technologies, and particularly Internet. But, what is “virtual” in Internet? This paper aims to answer this question by analyzing the philosophical origins of this word and clarifying its meaning.fr
dcterms.isPartOfurn:ISSN:2104-3272
dcterms.languagefrafr
UdeM.VersionRioxxVersion acceptée / Accepted Manuscript
oaire.citationTitleSens public


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show item record

This document disseminated on Papyrus is the exclusive property of the copyright holders and is protected by the Copyright Act (R.S.C. 1985, c. C-42). It may be used for fair dealing and non-commercial purposes, for private study or research, criticism and review as provided by law. For any other use, written authorization from the copyright holders is required.